• promenadflickan

tonfisksås?

Hej..har inte ätit tonfisksås sen man gick i lågstadiet tror ja...Kom på att att det är riktigt gott!
    Men hur gör man?
    Nån som har nått bra recept?

• Svar på tråden tonfisksås?
  • fipa

fräs lök och vitlök i kastrull och när de blivit lite mjukare kan du lägga i tomatpuré kanske 2 msk eller så, och fortätt fräsa det en stund utan att det bränns, häll sedan på tomatkross ller passerad tomater, och en eller två burkar tonfisk i olja. krydda med några tsk socker, lite salt och peppar efter egen smak. sedan oregano basilika eller andra goda örtkryddor. sen kan det puttra i kanske en kvart eller så, och är klar att ätas när löken är mjuk.

• tinanilsson

Jag brukar blanda:

1burk gräddfil
    1burk tonfisk i vatten
    lite finklippt purjolök
    massa curry och svartpeppar

Ev ärtor

• fipa

det är jätte gott, jag lovar. till och med min pojkvän som hatar burk-tonfisk, älskar det

• promenadflickan

ja det är säkert smarrigt...ska nog prova och göra det idag...

Vad brukar ni ha till?

I skolan fick man ris...men det kanske går med spaghetti oxå?

• fipa

till den såsen jag skrev om skall det absolut vara spaghetti till. det är det enda rätta!

• promenadflickan

Ok! Tack för tipsen =)

• wellah

jag fräser lök, sätter matlagningsgrädde (5%), salt och vitpeppar och sen tonfisk..... serverar med pasta och lite riven ost förr i tiden hade jag i dill också men det tycker jag inte om nått mer *skratt*

• tinanilsson

ojdå glömde att skriva att min sås är kanon till potatis eller på mackan.... då den äts kall...

Svar på tråden tonfisksås?