tonfisksås?
Hej..har inte ätit tonfisksås sen man gick i lågstadiet tror ja...Kom på att att det är riktigt gott!
Men hur gör man?
Nån som har nått bra recept?
Hej..har inte ätit tonfisksås sen man gick i lågstadiet tror ja...Kom på att att det är riktigt gott!
Men hur gör man?
Nån som har nått bra recept?
fräs lök och vitlök i kastrull och när de blivit lite mjukare kan du lägga i tomatpuré kanske 2 msk eller så, och fortätt fräsa det en stund utan att det bränns, häll sedan på tomatkross ller passerad tomater, och en eller två burkar tonfisk i olja. krydda med några tsk socker, lite salt och peppar efter egen smak. sedan oregano basilika eller andra goda örtkryddor. sen kan det puttra i kanske en kvart eller så, och är klar att ätas när löken är mjuk.
Jag brukar blanda:
1burk gräddfil
1burk tonfisk i vatten
lite finklippt purjolök
massa curry och svartpeppar
Ev ärtor
det är jätte gott, jag lovar. till och med min pojkvän som hatar burk-tonfisk, älskar det
ja det är säkert smarrigt...ska nog prova och göra det idag...
Vad brukar ni ha till?
I skolan fick man ris...men det kanske går med spaghetti oxå?
till den såsen jag skrev om skall det absolut vara spaghetti till. det är det enda rätta!
Ok! Tack för tipsen =)
jag fräser lök, sätter matlagningsgrädde (5%), salt och vitpeppar och sen tonfisk..... serverar med pasta och lite riven ost förr i tiden hade jag i dill också men det tycker jag inte om nått mer *skratt*
ojdå glömde att skriva att min sås är kanon till potatis eller på mackan.... då den äts kall...