• Shasti

sned tand

Någon som varit med om att bebis fått sneda tänder? Min 10 månaders håller på att få sin första tand och det ser ut som om den kommer på tvären! Brukar de räta upp sig, eller... vad gör man om tänderna blir väldigt sneda?

• Svar på tråden sned tand
  • lottie88

jag hade sneda tänder ochhar haft de till ja fyllde 13 ungefär och fick min tandställning som ja tog bor när ja va 15..

• Shasti

Tack för svar... de får leva med sina sneda mjölktänder då antar jag.

• ouiouioui

Ja dottern (10,5 mån) har också fått en sned tand nertill... Vi får väl se hur det går med den...

• carola1977

Min syster som har 2 egna barn och arbetat på förskola i ca 20 år säger att det är vanligt att de första tänderna är sneda och sitter huller om buller och att det vanligtvis rätar till sig när barnen får fler tänder, då hittar de sina platser .

• Kaxelina

Min äldsta tjej hade inte sneda mjölktänder men nu när hon fått sina permaneta tänder så är dom sneda allihopa. Blir tandställning och det kommer jag att begära tidigt.

• Shasti
    carola1977 skrev 2009-04-03 20:44:55 följande:
    Min syster som har 2 egna barn och arbetat på förskola i ca 20 år säger att det är vanligt att de första tänderna är sneda och sitter huller om buller och att det vanligtvis rätar till sig när barnen får fler tänder, då hittar de sina platser .
    Låter bra, det hoppas vi på! Annars ska de ju ändå ut så småningom...
Svar på tråden sned tand