• Tulip

Jelly beans, finns det att köpa i Sverige?

Jag är inte så förtjust i våra vanliga ägg som brukar finnas bland lösviktsgodiset runt påsk. Jag älskar däremot amerikanska jelly beans, men hittar inga riktiga sådana när jag letar. Är det någon som vet vart jag kan köpa sådana?

• Svar på tråden Jelly beans, finns det att köpa i Sverige?
  • Gumman85

jag har sett sådanna någongång bland lösvikten. Dom var goda!

• Marge75

Det finns i Sverige! Minns inte riktigt vilka affärer som har, men det finns i storstäderna. I stockholm tror jag t ex att det finns i Söderhallarna. Och om Grey's finns kvar (den amerikanska mataffären)?
    Annars finns det på nätet:

kvalitetochfynd.jetshop.se/default.aspx
    www.jellybelly.se/

Kolla särskilt in "recepten" ...

• Tulip

Tack för tipsen! Ska till Stockholm i helgen, så nu har jag något ytterligare att leta efter.

• Kofttanten

Brukar finnas på Lgerhaus också men bara i små förpackningar. JAg har köpt på Grays i Malmö.

• Kopparkruka

Jag vet att Hemmakvällbutikerna har gelébönor. Jag älskar dem, men de kanske inte rikigt är vad du är ute efter?

Sen finns det ju även bönor runt påsk (och annars med) med små bokstäver på. Kanske de kan var snarlika Jelly Beans? Tilläggas bör är att jag aldrig själv har ätit the real deal så jag vågar inte svara på hur pass snarlika dessa tips är

• vackrastarflow

finns överallt (i godisbutiker) i danmark om du bor nära

• Tulip
    vackrastarflow skrev 2009-04-02 15:15:49 följande:
    finns överallt (i godisbutiker) i danmark om du bor nära
    Nej tyvärr, bor i Sundsvall.

Men jag hittade faktiskt Jelly beans (Jelly Belly) på Stockhome, så nu är jag lycklig!
  • fitnesstjej

Såg att tråden är några år gammal men uppdaterar ändå med lite info:

Jelly beans finns i två märken, "Jelly Belly" samt "The Jellybean Factory". 

Förstnämnda finns precis som nån sa, att köpa i små askar på Lagerhaus men också på discshop.se.

Den andra har jag sett att vissa matbutiker har i sin "amerikanska hylla" men det går också att beställa direkt från fabriken på irland.

Svar på tråden Jelly beans, finns det att köpa i Sverige?