• mysen71

Blödning efter uttag av hormonspiral

Tog ut min hormonspiral i Måndags 22/8 o fick idag 24/8 en jättekraftig
    blödning... blöder igenom allt.
    Nån som haft nåt liknande?

• Svar på tråden Blödning efter uttag av hormonspiral
  • Nettisen

Det SKA komma en riktig "mens" 1-3 dagar efter att man tagit ut spiralen!!
    Trist att du blöder så mycket...
    Hoppas det slutar fort ialla fall!! Lycka till nu!

• Pesco

Jag hade också det, mkt mer än vanligt, och mådde illa, mest för att jag inte gillar blod...

• Liwi

Ja men du säger det Nettisen...att det är en riktig mens som kommer imorgon då (Jag har PANIK inför det faktumet att få mens igen...) så runt 2 veckor senare har jag ÄL då?
    Men hur får du och din BM det att gå ihop? Levonovan ska ju inte påverka annat än miljön i livmodern och om mensen kommer som ett brev på posten två dagar senare så kan det ju inte slumpa sig så att alla tar ut spiralen exakt samma tidpunkt i sin menscykel...
    VARFÖR gör den det vill jag ha svar på av DIG....Sen undrar jag om du fick en riklig mens första gången efter uttaget...och sen undrar jag vad du tycker om namnet Leo?
    ;)

• Nettisen

Liwi (som numera kallar sig för Linda***)

Vilket påhopp Folk blir väl helt förskräkta av att se dina hårda ord mot lilla mig...
    Nä, jag har alltid kallat det för en "blödning"! Men sen läste jag i ett annat forum att
    en BM hade kallat det för just MENS (vilket jag tycker är underligt) men låt oss
    kalla det för MENSLIKNANDE BLÖDNING då, är det OK????

Jo Leo e fint, men varför inte Flemming undrar jag....

• Nettisen

förskräkta...det lät äckligt....
    Hoppas du blöder MASSOR Linda, välkommen till "Paradiset"!!! (Hehe)

• Linda xxx

Eh, jag hoppar på dej hur mkt jag vill...du är påhoppningsbar lixom!

Jag fick idag, inatt, imorse PANIK när jag vaknade...fattade ingenting men äckligt var det...sen slog det mig...aha...mens ja...det är något jag en gång i tiden har haft, undrar om det inte kändes så här...URKA!!

Börjar DJUPT ångra det där uttaget av spiralen, den var faktiskt hur bra som helst ju...
    ja ja...jag blöder inte mkt alls faktiskt...vilket jag inte gjorde när jag hade mens heller (tror jag, det var en herrans massa år sen nu)
    Om jag kände av ÄL för c.a 1½-2 veckor sedan så borde det här vara mensen faktiskt...eller så blöder jag nu för att sluta om någon dag och börja igen på riktigt sen...
    vem vet...jag vet i alla fall att jag såg en såååå söt liten 1½ veckor gammal bebis idag som fick mig att döööööööö...aaahhhh.......suuuuuck....Den hette Vilda...

Flemming känns _så där_ på något sätt...men precis som med sonens namn så kanske man vänjer sig....eller inte...
    Det blir nog en Leo ändå...eller Nova...fast jag vill Vilda...fast jag vill ju inte ha en tjej...!

Såg föresten ett barn på 3-4 år idag som hette Laila...jag höll på att sätta kaffet i halsen när jag hörde namnet...och jag dricker inte ens kaffe juh!

• Nettisen

Oj, förlåt mig LINDA xxx, råkade visst "stava" ditt namn lite konstigt inatt.
    Lite underligt det där med namn, det namn som vi kände så självklart när jag tog ut spiralen känns inte alls självklart längre (kan det ha att göra med att jag blivit typ 2 år äldre...? )
    Men skulle inte denna tråden handla om blödningar undrar jag...?!
    Nu tycker jag vi ägnar oss åt EN sak i taget, först blöder man OK, SEN kanske man kan prata namn, när man slutat att blöda!!!

Jag blödde ialla fall massor efter uttaget, kul för dig LINDA xxx att du blöder mindre...

(hoppas inte folk tror att vi är så här elaka mot varann alltid )

Svar på tråden Blödning efter uttag av hormonspiral