• umchen

avslappningsskiva inför förlossning

Någon som har lyssnat på någon avslappningskiva eller liknande inför förlossningen? jag börjar bli orolig och tänkte att man kanske kan ha hjälp av något sådant. Hittar inget på nätet, några tips och råd??

ormar går inte, dom hasar...
  • Svar på tråden avslappningsskiva inför förlossning
  • pumpkinhead

hoppas att det finns någon massör här inne för dom har ju jäkligt bra skivor när man ligger där. till avslappning då kanske inte som städmusik

• Maijlo

"Innan du föder" är en väldigt bra avslappningsskiva inför förlossningen. Den har två spår, ett som man ska höra innan man ska föda och ett som nybliven mamma. Jag köpte min på Tradera.

• Chokladmums

Med min förra graviditet lyssnade jag på " Avslappning för blivande mammor", den är väldigt behaglig och hon som pratar har väldigt skön och mjuk röst, Christina Divén. Kan köpas från Thetaförlag. www.theta.se. Rekomenderas varmt Lycka till!

• Eos24

Gudrun Abascal (känd barnmorska i Stockholm som skrivit "Att föda") har kommit med en ny bok som heter "Att möta förlossningssmärtan" och där ingår det en avslappnings-CD. Jag har lånat mitt ex på biblioteket och tycker att den är bra!

Svar på tråden avslappningsskiva inför förlossning