• Mia O

Hur snabbt kan man gifta sig?

Om vi bestämer oss för att gifta oss nu....kan vi göra det inom 2 veckor?
    Eller är det massa pappersarbeten som tar flera veckor att ordna innan man kan gifta sig?

Tack

• Svar på tråden Hur snabbt kan man gifta sig?
  • Karin och Matilda

Man måste ju skicka in hinderspövningen och det kan ta ett litet tag innan dom godkänt den.

• BejbyBoo

Det ni måste ha är en hindersprövning. Det gör ni hos skatteverket, tar allt från några dagar till veckor att få.

♥ Mitt hjärta brister av kärlek till dig min älskade dotter ♥
  • Lillis 1977

Mia O skrev 2009-04-02 16:06:47 följande:

Om vi bestämer oss för att gifta oss nu....kan vi göra det inom 2 veckor?Eller är det massa pappersarbeten som tar flera veckor att ordna innan man kan gifta sig?Tack
    Nja så lång tid tar det nog inte. Det är ju bara en hindersprövning som behöver göras. Sen måste ni ju ha nån som viger er förstås!!! Ha ha...
  • Mia O

Beställer man själv en blankett om hindersprövning från skatteverket?
    Fyller man i den själv och skickar den tillbaka till skatteverket?

• BejbyBoo
    Mia O skrev 2009-04-02 16:14:30 följande:
    Beställer man själv en blankett om hindersprövning från skatteverket?Fyller man i den själv och skickar den tillbaka till skatteverket?
    Japp eller så lämnar man in den på ett av deras kontor. Vårat blev klart på 3 dagar.
    ♥ Mitt hjärta brister av kärlek till dig min älskade dotter ♥
  • Mia O
    BejbyBoo skrev 2009-04-02 16:16:07 följande:
    Japp eller så lämnar man in den på ett av deras kontor. Vårat blev klart på 3 dagar.
    Kanon:)
  • Kristin24

Du kan hämta hem blanketterna på skatteverkets hemsida, vi sökte på sommaren så det tog 3 veckor för oss att få svar.

Ni fyller i den och namnändringsblanketten och skickar iväg, sen får ni en bekräftelse och då kan ni boka vigselförättare.

http://www.brollopstorget.se/Vigseln/juridik.php

Go och glad Kexchoklad
  • Mia O

Tack snälla ni för alla svar !

Svar på tråden Hur snabbt kan man gifta sig?