• Mandyyy

Hjälp, mask i avföring barn?

Hej!
    För en stund sedan, satt min son på 20 mån här brevid mig & lekte.
    Han hade bara blöjan på sig då jag misstänkte att han tänkte göra nr 2.
    Vilket han också gjorde. När jag skulle gå & byta blöjan så såg jag att det hade kommit lite lite bajs utanför som hamnat på golvet.
    När jag skull torka/sanera bort bajset såg jag att där var något litet svart.
    När jag studerade pappret såg jag till min stora förskräckelse att det var en liten svart ihoprullad mask!

Jag kollade igenom blöjan, men kunde inte se något.

Kan det vara så att min son fått mask? Hur ser dem maskarna ut i såfall?
    Eller är bara så att denna lilla mask bara råkat hamna här inne utifrån?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-02 16:51
    Masken såg ut som en liten liten tusenfoting.

• Svar på tråden Hjälp, mask i avföring barn?
  • MarieHJ

Svart??? Den masken man brukar ha är små vita maskar.. Kolla ifall han kliar sig mycket där bak. Då är det definetivt mask.. Det är ju ingen fara om det nu är mask, men kolla i nästa blöja som han bajsar i.

• Mandyyy
    MarieHJ skrev 2009-04-02 16:45:07 följande:
    Svart??? Den masken man brukar ha är små vita maskar.. Kolla ifall han kliar sig mycket där bak. Då är det definetivt mask.. Det är ju ingen fara om det nu är mask, men kolla i nästa blöja som han bajsar i.
    Tack för svar!
    Ja jag har för mig att maskar i tarmarna brukar vara vita.
    (Sett på hästarnas avföring, när man avmaskat)
    Han kliar sig inte där bak.
  • DaCiss

Det låter nog mest som om det var något kryp som slumpmässigt hamnat i bajset som föll på golvet eller bara nått skräp. I vissa fall kan ju också mat som barnet äter bli strimmiga svarta streck i bajset som ser ut som kryp. När min kille åt myckekt plommonpuré fick han sådant i bajset.

Maskar är alltid annars vita så någon mask är det inte

• Mandyyy
    DaCiss skrev 2009-04-02 16:55:59 följande:
    Det låter nog mest som om det var något kryp som slumpmässigt hamnat i bajset som föll på golvet eller bara nått skräp. I vissa fall kan ju också mat som barnet äter bli strimmiga svarta streck i bajset som ser ut som kryp. När min kille åt myckekt plommonpuré fick han sådant i bajset. Maskar är alltid annars vita så någon mask är det inte
    Ja jag hoppas att den här lilla masken bara slumpmässigt hamnat just där.
    Men tack för svar, då behöver jag nog inte oroa mig över att han har mask.
Svar på tråden Hjälp, mask i avföring barn?