• sassus

Äter ni lösgodis?

Köpte tidningen Mamas gravidbibel häromdagen, och där var det en artikel om mat som gick ut på att man visst kan äta ost och fisk när man är gravid, att man inte ska gå runt och oroa sig. Dock stod det att man inte ska äta lösgodis på grund av alla konstgjorda ämnen där i. Jag blir så trött!!! Inte fan gick jag runt och nojjade över viss mat, jag äter ju nästan aldrig gös eller mögelost i vanliga fall, så varför börja när man är gravid? Men nu har den artikeln fått mig att nojja över att jag äter lösgodis, vilket jag vet inte är jättebra, men samtidigt tillhör det ju livets goda ibland. Nu har jag därför FÅTT en matnojja av artikeln istället för att bli lugnare. Bra jobbat Mama! Grrr...

• Svar på tråden Äter ni lösgodis?
  • olandstoken

det struntar jag fullkomlig i. jag äter så mycket lösgodis jag vill! det är i såfall farligt med alla färgämnen och konserveringsmedel och det finns ju i allt. mumsa på

• Minxy

Ja, äter lösgodis, men inte i lika stor mängd som innan jag plussade.
    Detta har inget med "duktighet" att göra - det är helt enkelt inte lika gott längre

Äter massvis med röd paprika istället. Kommer få paprikaförgiftning snart eller nåt...

Ät du ditt lösgodis utan att nojja. Visst, det är inte det bästa, men det finns klart sämre saker att äta!!

***S+M=L***
  • Lady J

Har aldrig hört talas om det förrän nu. De första veckorna levde jag typ på lösgodis haha :D Nu är jag inte alls sugen på godis överhuvudtaget utan mer på mat. Följer livsmedelsverkets rekommendationer och struntar i resten, annars är det ju bara sluta äta snart :P

• JBC

Själv kommer jag nog att föda ut en dubbelnougat eller möjligen en snickers..... Ser man till den skit som finns i all annan mat så är nog inte lite lösgodis så farligt. Tycker snarare att det är värre att man skriver råd som går mot kostråden. Fast det kommer ju å andra sidan nya råd där också hela tiden...

• Yizza

Hmm... Bara en tanke... Borde det inte vara värre att äta en massa halv/hel fabricerad mat som innehåller en hel massa konstgjorda ämnen och smaktillsatser osv??? Det äter man ju dessutom betydligt större mängd av!?
    Jag tror inte att du behöver vara orolig ts... Det skulle nog födas väldigt få friska barn om det var farligt att äta lösgodis pga det. Då är nog sockret en större bov

Vart ska det där huset?
  • Tokfrjant

Du skulle bara se hur många snusklubbor jag smällde i mig när jag var gravid!!

• Underbaring

Jag äter lösgodis då lust och begär faller sig på!
    Nu har vi ett stort välfyllt påskägg här på jobbet och visst slinker det ner en hel del i min hungriga mage {#lang_emotions_wink}

• FrökenSuz

Åt massor under min förra graviditet har hållt igen lite denna gången men inte pga tillsatserna. Löjligt att skrämma upp folk tycker jag, det finns så mycket att oroa sig för ändå. Sitter f.ö. och mumsar på en pingvinstång när jag skriver detta .
    Ät på säger jag.

Svar på tråden Äter ni lösgodis?