• Emelianfian

Ni som fick bristningar på magen under graviditeten...hur blev det med nästa graviditet??

Jag fick lite bristningar på magen nu under min andra graviditet.. nu undrar jag hur det blev för er nextkommande graviditet med bristningarna... blev det mer/fler? eller var det som tidigare???

♥ mamma till världens finaste barn ♥
  • Svar på tråden Ni som fick bristningar på magen under graviditeten...hur blev det med nästa graviditet??
  • lillabebis

jag har fått tre barn och väntar min fjärde om 4 dagar, jag har inte fått en enda bristning denna gång

• Emelianfian
    lillabebis skrev 2009-04-02 18:25:24 följande:
    jag har fått tre barn och väntar min fjärde om 4 dagar, jag har inte fått en enda bristning denna gång
    Okej så du har men det har inte blivit mera ju fler barn du fått? Fattade jag rätt??
  • lillabebis
    Emelianfian skrev 2009-04-03 11:24:56 följande:
    Okej så du har men det har inte blivit mera ju fler barn du fått? Fattade jag rätt??
    exakt inte fått en enda denna gång, men har lite kvar sen förra barnen
  • aero

Jag fick bristningar med första, men med andra så blev det inga fler, huden var redan tillräckligt uttöjd. Kan tillägga att jag blev större första gången.

• Emelianfian

Någon som vet att det kanske inte blir några för det är tätt mellan barnen eller spelar det ingen roll... tänkte om det är tex 3-4år mellan barnen att mammans kropp blivit tex. tränad och så, så kanske huden "gått" tillbaka...och då blir det nya bristningar för att huden töjs ut igen?

• Nicole

hej.

vi har 4 år mellan barnen, mycket bristningar med första och inte en enda med andra.

axel och elwins mamma
  • Galatea

några bristningar med första
    lite fler med andra
    vi får se om jag får några denna gång men har inte gått så långt än (v. 23)

• PLUPP09

Inga bristningar under första graviditeten, trots kraftig viktuppgång o gigantisk mage (+35kg).
    Ingen antydan till bristningar under denna graviditeten heller (inte än iaf), gravid i v.34.

• Blommiga tjejen

bristningar med första nu är jag i vecka 28 och pytteliten bristning har uppstått iett gammalt ärr.

• Mamma matte hustru

inte en enda med nummer två hittills. men med ettan såg jag ut som en zebra redan v.25

• Lady Gaga

Jag fick bristningar på magen under min första graviditet. Nu under min andra så har jag inte fått en enda ny bristning, och jag blev gravid ca 1 år och 3 månader efter min första föddes.

Bättre bly än illa fäkta
Svar på tråden Ni som fick bristningar på magen under graviditeten...hur blev det med nästa graviditet??