• Mamma till viljestark dotter

Finns det fina pojknamn?

Är gravid med tvillingar, men har inte tagit reda på vilket/vilka kön de har. Måste alltså börja fundera på både två tjej- och två killnamn. Tjejnamn finns det gott om, men finns det några fina pojknamn? Vill inte ha nåt gammaldags, typ Sixten, och inte nåt som "alla andra" heter heller... Tips?

• Svar på tråden Finns det fina pojknamn?
  • mollo

min son heter Max.

tycker om Kid, Melker, Levi också.
    men visst är det lättare med tjejnamn

• Sirendes

Min son heter Leon Frithjof.

Troligtvis är det en lillebror i magen också, han ska då heta antingen Viggo eller Louis och Kjell efter min farfar.

• isblomma83

Loke är en favorit! Isak är också fint.. men jag håller med dig om att det är lättare med flicknamn..

Vet du om det är enäggs? Annars kan det ju vara en av varje också..

~~BF 090624~~
  • TRUEHannapanna

Elliot heter min son. sen gillar jag Joar, Emrik, Vincent o Caspian

♥ Elliot ♥ >080521
  • fjäilen

Ts du vill inte ha några direkta "inne" namn som är gammeldagsa utan internationella namn? ... dessa namnen är en blandad kompott

william, benjamin, colin, liam, leon, lucas, hampus, Samuel, Joel, Elias,
    Oliver, Pontus, Simon, Tim, Ville,

Ellen, Louise, Amelia, Celia, Felize, Tindra,

och många många fler

• Redhotchilie
    hejsan! har samma problem.... fick föslaget wiking häromdan av en god kammrat.
    lite udda kanske? {#lang_emotions_sunny}
    men "smakar" man på det ett tag så smälter d in tycker jag? eller...
    mm ... svårt detta! jag ska ha en pojke i agusti och har ide torka när d gäller ett bra namn :(
    lycka till! {#lang_emotions_kiss}
  • isblomma83
    Redhotchilie skrev 2009-04-02 19:29:56 följande:
    hejsan! har samma problem.... fick föslaget wiking häromdan av en god kammrat. lite udda kanske? men "smakar" man på det ett tag så smälter d in tycker jag? eller... mm ... svårt detta! jag ska ha en pojke i agusti och har ide torka när d gäller ett bra namn :( lycka till!
    Coolt, tycker jag! Som jag skrev tidigare gillar jag Loke också, det blir nog det om det nu är en pojke som tittar ut i juni...
    ~~BF 090624~~
  • Kävlingetjej

jag tyckte faktist kkillnamnen va enklare...nu väntar vi en flicka, men de namn vi funderade på innan vi visste könet va

Albin
    Erik
    Elias
    Max
    Neo

• LinneaoKevin

Leon o Noel lite coolt blir ju varandras bakifrån :)

• mina fina barn

Min son heter Mio. Andra fina pojknamn är Hugo, Max, Filip och Erik!

grattis till tvillingarna!

• spöke

Ian Mario Bastian John Jack Ossian Rafael Mattis Elvis Gabriel Ruben Florian Julius Justus Matteo Marius Dino Nicolai Rufus Valentin Aron

• världens bästa mamma

Min heter Gustav.......

• nelli08

Max & Melvin

Jack & Devin

Troy & Texas

Eddie & Elton

Svar på tråden Finns det fina pojknamn?