Ngn med barn som har bland annat West Symdrom?
Isåfall vill jag gärna få kontakt med er:O)
mommy.webblogg.se/mathildasliv
En blogg om min svårt sjuka dotters vardag !
Isåfall vill jag gärna få kontakt med er:O)
mommy.webblogg.se/mathildasliv
En blogg om min svårt sjuka dotters vardag !
Min son har West syndrom plus ett flertal andra diagnoser.
Han har i grunden en hjärnmissbildning (corpus callosum agenesi) som innebär att hjärnbalken delvis saknas. Av det har han en grav cp-skada, spastisk tetraplegi, utvecklingsstörning, hjärnsynskada, infektionskänslighet. Nu väntar vi på besked från en genetikundersökningen. Han gjorde alla möjliga tester när han var liten men det visade inte på något då. Får se om de kommer fram till något den här gången...
Har läst lite om din flicka och våra knoddar verkar nog vara ganska lika- Vad har ni haft för behandling och mediciner? Har det haft någon effekt? Just nu har vi ett bakslag efter en lång tid av anfallsfrihet.
Kan prata? kommunikation?göra sig förstådd?förstår andra?
Oj du nästan lättare och säg vad vi inte haft känns det som...
men inte så mkt bra ngn medicin...tycker jag.. eller vad känner du
Nä, vi har ingen bra erfarenhet av mediciner. Precis som för din dotter är V:s ep väldigt svårbehandlad. Det enda som har funkat är Ketogen kost. Fram till i höstas har läget varit stabilt och tom blivit bättre och bättre. Men nu har det sakta men säkert gått på andra hållet. Han har börjat få anfall igen och senaste eeg:t var markant försämrat. Nu väntar jag på tid till Lund så vi kan få nån ordning på det här.
Min son har inget tal, har väldigt lite viljestyrd kontroll över kroppen. Kan sitta lite med stöd, ej krypa eller gå. Vi märker att han förstår en del, förmodligen mer än vad vi tror... Skulle tro att han ligger på ungefär samma utvecklingnivå som din dotter.
Oroar mig mycket över hans eputveckling. han har aldrig haft några grand mal anfall. Han har frånvaroanfall och myoklona anfall. Men som jag förstår så kan vi nog vänta oss att han får fler typer av kramper. Hur ser din dotters anfall ut?
Min dotter har rejäla anfall varje gång hon har anfall oftast tyvär :( stora kraftiga grandmall :( säkert över 4000st under sitt liv.. otroligt usch!!!!!!
Min dotter förstår faktiskt inte så mkt som din son verka förstå.. men däremot stämmer självast motoriken in på dem båda tycker jag..
Hej min pojke är 15 månader och har west syndrom, samt en synskada. Han har haft många grand mal-anfall men sista månaderna har han endast absenser, det beror lite på dagsläget.
Vad gäller hans utveckling släpar den i det mesta, men han sitter själv och kan både krypa och står med stöd. Han pratar inte mycket och har inget kroppsspråk, men verkar förstå en del. Infektionskänslig.
Sabrilex har fungerat bäst på honom, då var han nästintill krampfri numera har han ergenyl.
Min dotter har west syndrom ,synskada,grav cp-skada.Hon hade som värst 100 kramper om dagen.Blev mycket bättre när vi började med sabrilex, men så fort vi sänkte den så kom kramperna tillbaka och hypsarytmin också.Så vi gör eeg 1 gång i veckan för att övervaka aktiviteten.
madalen: jag är glad att det gått så bra för honom, det verkar vara så olika för olika barn. Hugos syn blev också sämre av sabrilexen och det var därför vi bytte över till ergenylen. Ni ska vi byta igen pga av absenserna, men jag vet inte till vad.
Vad för slags synskada har din dotter? Vår kille har mikroftalmus på ett öga.
Min sons syn har blivit bättre sedan vi slutade med sabrilexen tycker jag. Han har förmodligen hjärnsynskada, men vi ser att han ser, sen är ju frågan hur han ser och hur han uppfattar det. Han ger bättre ögonkontakt nu och kan hålla blicken korta stunder, vilket han inte gjorde tidigare. Oftast använder han dock hörseln istället och är han trött så stänger han av synen helt och hållet.
Hur gamla är era barn?
Min dotter hade sabrilexen som mindre, den hjälpte hyfsat vi fick även en längre vistelse på Lund med syntachten behandling som också hjälpte dock "försvann" mer och mer av Mathildas utveckling likaså hennes syn.
Vi slutade med Sabrilex för ngt/ngr år sen, inget har blivit bättre med något trots det. Tyvär...
Hon stog på sabrilex samt andra mediciner samtidigt fenemal, fenobarbital, trileptal osv..
Nu håller vi på med mediciner om igen.. som vanligt.. hska se om vi kan finna en ny medicin åt henne.. Då hon har fler frånvaroattacker var femte minut..
Och grandmall anfall så gott som dagligen och ibland fler ggr om dagen..
Är åtminstone glada hon inte har så många grandmall längre, då hon hade upp mot 20 som mindre..