• minhalva

hur många skor behöver 1,5 åringen till våren/sommaren?

hon har ett par gympaskor, foppatofflor,

behöve jag köpa ett par stängda sandaler och ett par öppna?

• Svar på tråden hur många skor behöver 1,5 åringen till våren/sommaren?
  • solfrost

Vi har kört med ett par gympadojor, ett par stängda sandaler och stövlar.

• Jennaz

Gympaskor, sandaler och stövlar. Ett par gympaskor bara till förskolan. Vill inte ha "hemmaskorna" där eftersom de slits så fort och ser tråkiga ut!

• LindaSundberg

Lillen blir ett och ett halvt i slutet av sommaren.. Han kommer ha stövlar, två-tre par vanliga skor och några par sandaler/lättare sommarskor. Ser jag något som är fint så köper jag oavsett antal skor hemma hehe.

• Emeli

Barnet _behöver_ ett par gympaskor, ett par rejäla sandaler som täcker tårna och ett par gummistövlar. Det är allt. Om du sen _vill_ köpa mer är helt upp till dig. Tänk bara på att barnfötter växer mycket snabbt .

• JeanneDArc

jag säger också stövlar, sandaler och gympaskor. hade inte köpt några fler för en 1½-åring växer ur dem på ett kick!

• JeanneDArc

Tillägg: jag hade satsat på sandaler som skyddar tårna så de inte skrapas upp på asfalt eller liknande.

• vivi85

3 par kanske..
    ett par gummistövlar är väl alltid bra å ha.. Köpte ett par till lilleman för 60spänn
    Sen köpte jag ett par kavat skor ist för joggingskor.. går de i lera är de bara att torka av dem.. bor typ i skogen så här behövs rejäla skor. Sen när de blir varmare ett par sandaler..

• piggen

Till vår lilleman har vi gympaskor, gummistövlar och sandaler med täckt tå. Han ska inte börja på dagis förrän till hösten, då får vi ev. komplettera.

• Anne69

Min 2½åring var 1½ år förra sommaren .... hon hade dessutom
    - ett par kavatsandaler med stängd tå (de fina vita - blev snabbt favoriter)
    - ett par Nike-sandaler av öppen typ som man går i
    - gummistövlar.....remember...inte alltid soligt

Svar på tråden hur många skor behöver 1,5 åringen till våren/sommaren?