• bebis maj 12

Måste kissa ofta...fler?? + märks de om fostervattnet försvinner?

Jag är i v.32 och tycker inte jag får göra annat än att springa på toan..Är detta normalt..framför allt på natten,kan vara upp 5-8 ggr/natt....
    Sen undrar jag,då jag såg på tv om en som hade vart gravid och hon hade tappat allt fostervatten,märkar man det??
    Tack för svar!!

• Svar på tråden Måste kissa ofta...fler?? + märks de om fostervattnet försvinner?
  • bella7878

Jag undrar med om fostervattnet, då vissa inte har nåt kvar
    o dom vet ju ej var vattnet har tagit vägen, hur kommer det sig????

• Schnooglewookiemush

Är det vattnet som gått så brukar det rinna lite då och då. Är du det minsta orolig så ska du söka vård. Better safe than sorry.

• bella7878
    bella7878 skrev 2009-04-02 21:50:46 följande:
    Jag undrar med om fostervattnet, då vissa inte har nåt kvaro dom vet ju ej var vattnet har tagit vägen, hur kommer det sig????
    Var tar vattnet vägen menar jag?????
  • Schnooglewookiemush
    bella7878 skrev 2009-04-02 21:50:46 följande:
    Jag undrar med om fostervattnet, då vissa inte har nåt kvar o dom vet ju ej var vattnet har tagit vägen, hur kommer det sig????
    Det kan inte vara så att de personerna trott att det varit flytningar, eller urin?
  • bebis maj 12

Undrar också ifall att jag kan typ kissa ut fostervattnet,att de är därför man springer på toa hela tiden???

• bella7878
    AtroCious skrev 2009-04-02 21:51:32 följande:
    Det kan inte vara så att de personerna trott att det varit flytningar, eller urin?
    Jo, kanske det.......Vet faktiskt inte
    läste på nån blogg att läkaren hade talat om för ett par att hon ej hade fostervatten kvar och att hon måste förlösas, och hon hade ingen som helst anning var vattnet hade tagit vägen.....skumt
  • Bebiz2009

I slutet av graviditeten kommer fostervattnet ut i form av gula flytningar. Man ska därför ha god koll på detta och kontakta sin bm, så att fostret inte "torkar ut".

• NathalieKristian

Jag har samma problem o oxå rädd att de är fostervatten som kommer ut när man springer så många gånger

• Erica87
    Bebiz2009 skrev 2009-04-03 07:11:26 följande:
    I slutet av graviditeten kommer fostervattnet ut i form av gula flytningar. Man ska därför ha god koll på detta och kontakta sin bm, så att fostret inte "torkar ut".
    jag är i v 36 nu (35+2) och nästan varje gång jag är på toaletten kommer det gul/gröna vattniga flytningar, jag trodde att det va slemproppen men det kan alltså vara fostervatten? Borde jag kontakta min bm så fort som möjligt då jag haft så här i ca 2 veckor nu?
  • BrunoBus

Hej på er.. nu blev jag orolig, har haft gula flytningar ett bra tag men inte sagt något till min bm. ska dit imorgon... BF+7 idag...

• Pelargonen
    Bebiz2009 skrev 2009-04-03 07:11:26 följande:
    Är det sant? Har aldrig hört talas om det faktiskt, varken under min förra graviditet eller denna och då går jag ändå på spec.mödravården. Vem har sagt det till dig?
  • Pelargonen

Kissar ofta gör man för att bebisen ligger nära blåsan och retar den. Tror inte för en sekund att det är fostervatten ni kissar ut. Är man orolig kan man slå en signal till förlossningen.

Lycka till TS!

• NathalieKristian

Har tagit upp dessa flytningar med en hel del läkare o min BM...
    så länge flytningarna inte luktar illa eller har konstig färg grön, rosa aktig eller brun så är de inge farligt men ni som har konstig färg på era flytningar bör kolla upp de så fort som möjligt..
    MYCKE flytningar är vanligt!!

• hjärtis 2006

Det stämmer inte att man kan kissa ut fostervattnet, man kan läcka eller sippra som det heter, men det märker man... Hade för lite fostervatten med min första tjej detta beror på att min moderkaka fungerade sämre i slutet, vilket bidrar till att fostervattnet försvinner mot slutet minskar fostervattnet eftersom att graviditeten håller på att avslutas, har varit och pratat med överläkare om detta eftersom att jag nu väntar mitt andra barn och är orolig för att det ska hända igen... Får gå på tätta kontroller på spec, mödravården ser de att det är för lite vatten kommer de sätta igång mig, är i vecka 38+3....

• Bebiz2009
    Pelargonen skrev 2009-04-05 15:28:56 följande:
    Är det sant? Har aldrig hört talas om det faktiskt, varken under min förra graviditet eller denna och då går jag ändå på spec.mödravården. Vem har sagt det till dig?
    Min väninna berättade det för mig, för hon hade mkt konstiga flytningar mot slutet, som visade sig vara fostervatten. Å då hade hennes bm sagt hur det låg till. Jag är inte där än, så jag har inga egna erfarenheter av det själv. Men jag tyckte det var bra info å har tagit det till mig.=)
    Det är ju bara att man kollar upp det, om man tycker att nåt inte känns bra.=)
  • Bebiz2009
    Erica87 skrev 2009-04-05 14:07:46 följande:
    jag är i v 36 nu (35+2) och nästan varje gång jag är på toaletten kommer det gul/gröna vattniga flytningar, jag trodde att det va slemproppen men det kan alltså vara fostervatten? Borde jag kontakta min bm så fort som möjligt då jag haft så här i ca 2 veckor nu?
    Har du kontaktat läkaren?
  • Erica87
    Bebiz2009 skrev 2009-04-07 12:18:12 följande:
    Har du kontaktat läkaren?
    jag var på koll igår och allt är bara fint! =)
  • Bebiz2009
    Erica87 skrev 2009-04-07 15:33:37 följande:
    jag var på koll igår och allt är bara fint! =)
    Vad skönt!=)
Svar på tråden Måste kissa ofta...fler?? + märks de om fostervattnet försvinner?