• Lissen

Behöver tips på barnklädesbutiker i Göteborg!

Finns det några roliga barnklädesbutiker på eller runt Avenyn i Göteborg?
    Skall dit på besök snart och det vore kul att hitta någon rolig butik!

• Svar på tråden Behöver tips på barnklädesbutiker i Göteborg!
  • elinelversson

avenyn vet jag inte.. men det finns flera små mysiga butiker på de gator som går parallellt med kungsgatan.

• hallon2

Runt Avenyn, Kungsgatan och i Nordstan finns inte ngt speciellt :( Bara det gamla vanliga HM, Kapp-Ahl, Lindex....
    I Haga finns bra barn-kläder. Och där finns även bästa fikaställena :)

Dra er ditåt och längs med Linnégatan.

• marvi

Om det är märkeskläder du vill ha finns det flest affärer i Linnestaden/Haga, t ex Gula Hästen (olivedalsg) och FreshMilk (Kastellg). På Haga Nygata finns Villervalla, som har lite mindre dyra märken tex Name-it.

Annars är väl Nallen i Viktoriapassagen det som är närmast Avenyn. Åhléns i Nordstan har också lite olika märken. Leta på barnkläder på Eniro och visa träffarna på karta så ser du var butikerna ligger.

Om du åker till Haga så missa inte de ljuvliga leksaksaffärerna på Haga Nygata (Liten Karin) och vid Skanstorget (kommer inte ihåg vad den heter). De har lite blandat med möbler och lite annorlunda leksaker.

• MulleMullvad

nya barnklädersaffären Tilda & Melker (tror jag den heter!) på södra larmgatan/magasinsgatan

och Krabat leksaksaffären på samma gata lite högre upp

• saris2008

Hade jag varit du hade jag tagit en promenad till Haga och Villervalla, det är inte långt från avenyn, där finns både me too, name it, osså villervalla såklart, men ska du dit så får du ta med tjocka plånboken, mina shoppinturer där slutar sällan under 800:-.....

Nästan mittemot Villervalla finns liten karin som har mycket fina leksaker och om ni ändå är i Haga får ni inte missa Olivolja etc som är mittemot liten karin, inte för att de har barnkläder, men de har en massa goda oljor, vinäger och kryddblandingar:) perfekt att ge bort i present....

• fiamalm
    saris2008 skrev 2009-04-05 20:47:41 följande:
    Hade jag varit du hade jag tagit en promenad till Haga och Villervalla, det är inte långt från avenyn, där finns både me too, name it, osså villervalla såklart, men ska du dit så får du ta med tjocka plånboken, mina shoppinturer där slutar sällan under 800:-.....Nästan mittemot Villervalla finns liten karin som har mycket fina leksaker och om ni ändå är i Haga får ni inte missa Olivolja etc som är mittemot liten karin, inte för att de har barnkläder, men de har en massa goda oljor, vinäger och kryddblandingar:) perfekt att ge bort i present....
    håller med dig, villervalla har mycket fina kläder, och olivolja etc är inte heller en helt fel affär att gå in i:)
  • mb4

Tipsar om Tilda och Melker dom har snygga kläder till bra pris

Svar på tråden Behöver tips på barnklädesbutiker i Göteborg!