• Anonym (nojjig)

    Har ni "knölar" i munnen/innanför läppen?

    Låter kanske konstigt men jag är lite oroligt lagd av mig. Hade någon blåsa som gjorde ont. Efter ett tag slutade den göra ont men den sitter kvar liksom under läppen (innanför läppen) och känns som en knöl liksom. Lite som en ärta och den ligger under huden. Känns som något brosk av något slag och ser vitt ut när jag tittar. Den har inte blivit större eller så och kommer av blåsan. Är det normalt att få knölar och lite sån i munnen eller måste det betyda cancer? Va hos tandläkaren när jag hade den här blåsan och de anmärkte ingenting om att nått såg konstigt ut. Känner en liknande sak fast mindre i sidan av kinden också som inte går bort.

  • Svar på tråden Har ni "knölar" i munnen/innanför läppen?
  • BlommyNess12

    Jag har massor av dom.. Dom har uppkommit efter att jag bitit mig i kinden, och vissa är gamla läkta skavsår efter min tandställning. OBS! tror jag!
    Har aldrig tänkt att det skulle kunna vara något annat.

    Kolla upp det om du känner dig osäker, men jag tror inte det är någon fara.

  • Anonym (nojjig)

    Ja alltså jag var ju somsagt hos tandläkaren samtidigt som jag hade den här blåsan eller vad det nu var och de anmärkte ingenting då och de borde sett den. Läste att tandläkare ska se förändringar i munhålan och sånt om det är något konstigt...men är ändå orolig för att den inte försvann.

  • BlommyNess12

    Tandläkaren borde ju ha sagt något, det tror jag h*n hade gjort om det var något ovanligt. Men som sagt, jag märker att du är osäker och orolig och då är det bättre att kolla upp det en gång förmycket. Ring tandläkaren eller en läkare imorgon och boka tid. Skriv gärna och berätta hur det gick, så jag vet om jag ska gå och kolla upp mina "knutar" också :)

  • Suri

    Så hade jag i tonåren. Det var en liten cysta, eller broskbit typ som jag fick ta bort hos plastikkirurgen.
    En ful liten ärta opererade de ut.

  • Anonym (nojjig)

    Jag ska till tandläkaren i mitten av maj igen för undersökning, kanske kan vänta tills då. Har ändå haft det här i 3 månader nu så.

  • Anonym

    Körtlar. Man har massa i munnen. Inget farligt, inget konstigt, helt normalt.

  • BlommyNess12
    Suri skrev 2009-04-02 22:58:56 följande:
    Så hade jag i tonåren. Det var en liten cysta, eller broskbit typ som jag fick ta bort hos plastikkirurgen.En ful liten ärta opererade de ut.
    :O:O så jag borde alltså också gå och kolla upp mina knutar?
    Du vet inte om det kan vara farligt?
    nu blev ju JAG nojjig.
  • Anonym (nojjig)

    Suri: aha, har en känsla att det är någon form av broskbit också, "ser" ut så när jag tittar men är lite svårt att se. Får väll fråga tandläkaren när jag ska dit i maj. Den stör mig egentligen inte eller är ivägen, det är mer att jag är så orolig över cancer.

  • Suri
    BlommyNess12 skrev 2009-04-02 22:59:55 följande:
    :O:O så jag borde alltså också gå och kolla upp mina knutar? Du vet inte om det kan vara farligt? nu blev ju JAG nojjig.
    Alltså det var inget farligt alls!
  • Anonym (nojjig)
    BlommyNess12 skrev 2009-04-02 22:59:55 följande:
    :O:O så jag borde alltså också gå och kolla upp mina knutar? Du vet inte om det kan vara farligt? nu blev ju JAG nojjig.
    Ojdå, inte meningen att göra andra oroliga med min tråd.
    Jag är väldigt hypokondrisk ska jag säga...det är säkert inget farligt utan jag hakar upp mig på småsaker.
Svar på tråden Har ni "knölar" i munnen/innanför läppen?