Skriva uppsats i juridik??
I höst ska jag skriva uppsats i juridik. Det är en 10-poängare och min fantasi är inte vad den borde vara!:) Någon som också pluggat juridik som har ett bra uppslag att skriva om?
I höst ska jag skriva uppsats i juridik. Det är en 10-poängare och min fantasi är inte vad den borde vara!:) Någon som också pluggat juridik som har ett bra uppslag att skriva om?
Jag skrev en uppsats om 20 poäng i ämnet "putativt nödvärn".
Annars kan du ju titta på något som sker idag och om du kan skriva om det ur juridisk synpunkt. Kanske det som sker på Västbanken ur människorättssynpunkt eller kanske nedladdning från nätet eller annat aktuellt.
Åh, det finns ju hur mycket som helst att skriva om. Vad är du intresserad av?? Skatterätt? Miljörätt? Straffrätt? Det är ju alltid lättare att skriva om ngt man brinner för.
Jag har börjat fundera lite löst på min uppsats men den är inte förrän om 2 år så jag har lite tid att tänka
Jag kan inte betämma mig för vad jag tycker är intressantast
Kanske bolagsrätt, obeståndsrätt eller arbetsrätt?! Men jag vet inte, och alla förslag är välkomna!
Man vill ju tycka att det är intressant, men också att det ska finnas mycket material i ämnet så att det blit lite lättare. I dagsläget är det obegripligt att tänka sig att jag ska kunna klottra 20-25 sidor fulla
Har du valt handledare? Om du bestämmer dig för ett område, kan sedan handledaren hjälpa dig att välja ämne!
Kan inte välja handledare när jag inte valt ämne, jag är räd att välja också! Lyckligtvis har inte plugget börjat än..
Rädd att välja fel ämne menade jag..
Jag skrev en uppsats om EG-rätt, ganska intressant men mycket jobbigt...
Skriv om trafficking. Jätteintressant!
Tack för inspirationen! Nu gäller det att komma på rätt grej!!