dvärg yorkshire terrier??
Jag är jätte sugen på att köpa en yorkshire terrier.. Men jag vill ha min york i en miniatyrform
kan någon rekomendera någon bra kennel som föder upp dvärg yorkar?
Tack :)
Jag är jätte sugen på att köpa en yorkshire terrier.. Men jag vill ha min york i en miniatyrform
kan någon rekomendera någon bra kennel som föder upp dvärg yorkar?
Tack :)
Dom är rätt svåra att få tag i i Sverige och tur är väl det, dom lever inte så länge pga av att dom är missavlade.
Få tag i en som föder upp friska istället...dom är ju rätt små som dom är.
Anade att de var rätt svåra att få tag på, och visste inte att de var så svårt sönderavlade. Men då blir det nog en york i "normal" storlek.
Det du bör göra är att ta kontakt med rasklubben. De kan hjälpa dig skilja på bra och mindre bra uppfödare.
Bättre att vara efterklok före.
Haha så sant så sant.. efterklok före har inte alltid varit min starka sida :D haha men den här gången ska ja vara efterklok före ;)
Jag vet inte heller var man kan få tag i en mini. Min svärfar hade en mini han blev 16 år o pigg in i det sista. Har själv en york på snart 7 mån. En helt underbar sak. Men jag rekomenderar att du köper en från en kennel o reggad i skk. Med tanke på att det är så mycket importerade hundar som säljs här o spec små hundar. I vilket fall så är du inne på en helyt underbar ras.
Jag har fasnat total på york, har en stor hund nu och är sugen på en mindre och har fasnat helt sen jag träffade en liten mini york för ett par månader sedan. Om detta nu skulle vara en frisk och kry hund alltså minin så är det en sådan jag vill ha. Men en i "normal" storlek skulle passa perfekt. Så om någon vet en bra kennel, spelar ingen roll om det är sverige eller utomlands, jag kan resa för att få en frisk och en perfekt hund :)
Jag bor i sthlm men tvekar inte en sek på att resa om jag skall hitta den perfekta hunden för mig :)
Hur mycket ligger en york på? alltså kostnadsmässigt jag har fått för mig att de ligger allt från 10,000 till 16,000.
Satsa istället på en seriös uppfödare via rasklubben om du vill ha en frisk hund.
Yorkarna är ruggigt små enligt rasstandard så varför gå på nåt som inte är enligt rasstandard.
Sök på teacup york så får du upp hundar med sjuka utseenden.
Amerikanarna älskar att avla på hundar som är sjukligt små...då är inte stamtavlor eller hälsa lika viktigt.
Gör ett nytt försök med länken
Vill du länka till mig, använd då någon av följande banner och länka till
vovve.info/york/
Varför vill du ha en hund som inte är reggad och dessutom inte hälsosamt stor?
Du kan slå på nästan vilken dvärgras som helst och få upp teacup hundar.
Små eländiga varelser, för mig är det obegripligt hur man kan vilja ha en sån.
Att ta in en hund från USA är inte gratis dirkekt så du tjänar på att köpa en reggad hund i Sverige.
Säer som ovanstående tänk dig noga för. Vill du ha en frisk hund o som mår bra så köper du en reggad!!!!!
bumsis mamma skrev 2009-04-06 09:19:54 följande:
Jag köpte en liten yorkietik som var mini, vägde 1,95kg som vuxen och hon köptes på en av de bästa kennlarna i sverige inom rasen. Kenneln heter pearlstring
jo, just det en del hundar blir ju helt enkelt lite mindre eller lite större och om man pratar med någon väl insatt så kan den personen kanske ha koll på om någon kennel fått små valpar. de komemr ju med jämna mellanrum
Tack för ditt svar ska genast titta upp kenneln :)