• Babysmurf

Hur känns det i början av en graviditet?

Hej!

Jag är bara enormt nyfiken på hur det känns att bli gravid? Finns det några speciella symptom som man kanske kan känna igen... ?

Här har vi verkstaden igång och jag e så nyfiken....
    Kan man känna som en "molnande" mensvärk eller känns det på något annat sätt??

Andra tecken som illamående ömmande bröst eller vad mer!

Tell me!

Kram

• Svar på tråden Hur känns det i början av en graviditet?
  • LyNxQ

För mig kändes det ungefär som att mensen var i antågande, men jag var hungrig! Och gasig i magen.. och ömma lite kliande bröstvårtor! (inte hela brösten)
    Har turligt nog klarat mig från illamående

• annelienuttall

Jag hade inga av de vanliga "symptomen" och fick inte reda på att jag var gravid förens i v 14 ungefär.
    Men i efterhand kom man på småsaker. En sak var att jag var konstant hungrig haha.
    Och min pojkvän tyckte att mina bröst var större även om jag själv inte märkte det eller hade ömma bröst.
    Men han såg det i alla fall.
    Och så hade jag lite yrsel från och till pga lågt järnvärde i blodet.

Men det var sådant som jag kom på i efterhand hehe.
    Men det är några tecken i alla fall =)

• ester

Det är olika från graviditet skulle jag tro.
    Med mina två första fick jag spänningar i tuttarna rätt omgående, plus molvärk i magen. Om jag minns rätt, kände jag också ett litet illamående.
    Denna gången känner jag nada. Ibland tvivlar jag på att jag öht är på smällen

• Dancia

Första graviditeten hade jag väldigt ömma bröst, kände molvärk, var gasig och kände mig febrig. Illamåendet kom i v.8

Andra graviditeten kände jag stickningar och mol i livmodern, var väldigt gasig, kände mig febrig och frös lätt på kvällarna, inte så jätteömma bröst men det spände lite i dem, illamåendet kom i v.6.

• EliLeoMa

För mig kändes det som att mensen var på väg och jag blev så trött varje kväll att jag inte orkade håll ögonen öppna när jag såg på teve. Och så känner man sig hungrig igen, ganska snart efter man ätit.
    Första graviditeten ömmade även brösten och blev påtagligt större :P

• Mamma till viljestark dotter

Jag gjorde IVF. 10:e dagen efter att vi fått tillbaka embryona började jag känna symptom. Jag svullnade upp om magen och blev andfådd. Brösten ömmade lite och hade ibland kraftig "mensvärk". Blodådrorna på brösten började också framträda.

• Babysmurf

Spännande!
    Just nu känner jag bara "mensvärk" fast det inte är dags ännu... men vi får väl se :)

Svar på tråden Hur känns det i början av en graviditet?