Grapefukt
Det är många som sagt att det är farligt med grapefrukt???? har dock inte hittat någon info om det. Är helt galen i citrusfukter nu, någon som vet?????
Det är många som sagt att det är farligt med grapefrukt???? har dock inte hittat någon info om det. Är helt galen i citrusfukter nu, någon som vet?????
Nej det har jag aldrig hört. Bara att man inte ska äta för mycket grapefrukt när man tar vissa mediciner.
Nä det hoppas jag inte =). Har ständigt grapefruktjos hemma.
NEJ det är INTE farligt!!! Varför skulle det vara farligt för?
Fått höra att det är något ämne i som e farlig. Men det var skönt att höra att så inte är fallet:)
Grapefrukt är nog det enda som jag är ovanligt sugen på. Åt precis upp en innan jag började spana på forumet :) Så himla gott! Googlade just lite på grapefrukt, hittade inget om att det skulle vara skadligt, däremot var det med på rekommenderas-listan för gravida.
puh.. va bra att de va bra att äta för nu blev jag vansinnigt sugen på grapefrukt, fast blodgrape helst.. MUMS
Jag åt massa grapefrukt min förra graviditet och min dotter är hel och frisk:) så det är nog ingen fara! Har dock hört att man inte ska äta förmycket grape när man går på p-piller, de kan göra så de slutar fungera och risken för att bli gravid ökar...
CeciliaD: Oj det visste jag inte. Alltid lär man sig något nytt
Men grapefrukt är inte gott tycker jag. Jag åt det i hopp om att bli gravid efter att ha försökt i 15 månader. Och javisst det blev jag direkt ![]()
Grapefrukt har ett ämne som påverkar leverns omsättning och kan ibland ställa till med problem om man äter vissa mediciner eller dricker alkohol. Det rekommenderas att man äter max en grapefrukt per dag, eftersom allas levrar ser olika ut och fungerar olika bra.