• Mammatilltvåprinsar

Presenter till pedagogerna

Min son har skolats in ett par veckor på förskolan nu och är klar idag. Nästa vecka ska han vara där ett par dar för att sen, såklart, vara ledig över påsk. Han har på sin avdelning tre fantastiska pedagoger som gjort detta till en positiv upplevelse för oss alla tre. Kan man köpa nåt litet symboliskt till dem i påskpresent och som tack för en bra inskolning och i så fall vad?

• Svar på tråden Presenter till pedagogerna
  • SmileyMalin

låter jättegulligt kanske en liten påskblomma eller varsitt litet påskägg? tror dom kommer bli jätteglada för vad som, det är ju tanken som räknas

• Mammatilltvåprinsar
    SmileyMalin skrev 2009-04-03 10:23:52 följande:
    låter jättegulligt kanske en liten påskblomma eller varsitt litet påskägg? tror dom kommer bli jätteglada för vad som, det är ju tanken som räknas
    Ja, det får ju inte bli en jättegrej. En liten påskblomma var kanske då. Tack!
  • Bubblan2

Lite fikabröd aom de kan äta på jobbet?
    Är det många barn? Kanske fika till både personal och barn?

• Thaleia

En liten påskblomma tycker jag låter alldeles lagom om du vill ge ngt till var och en. Annars kan ju ett tips vara att fylla ett påskägg med godis och så får personalen ha det i personalrummet, men då blir det väl mer en present till hela huset, vilket jag iofs också tycker är rätt så trevligt.

• oxe79

Mor min fick en flaska vin som tack för bra inskolning. Hon blev jättelycklig fast hon e nykterist :)

• mia mamma

Jag har aldrig gett något vid just inskolningen men brukar ge innan sommarsemestern och till jul. kan vara en liten korg med lite gott i att ha i fikarummet eller som jag gjorde förra året innan semestern en kokbok om grillning till var och en.

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • FrökenBokmal
    Bubblan2 skrev 2009-04-03 10:29:58 följande:
    Lite fikabröd aom de kan äta på jobbet?Är det många barn? Kanske fika till både personal och barn?
    Jag skulle satsa på en blomma. Fika är svårt med tanke på alla allergier (3 på 15 barn i vår grupp).
  • Bubblan2
    FrökenBokmal skrev 2009-04-03 11:03:07 följande:
    Jag skulle satsa på en blomma. Fika är svårt med tanke på alla allergier (3 på 15 barn i vår grupp).
    Även blommor och allergi är en svår kombination, tyvärr.
    Jag köpte minipåskliljor men de kände svärmor av direkt när hon kom innanför dörren. Pven jag upplevde deras doft som stark och fick huvudvärk, har inga allergiska besvr vanligtvis.
  • Elfva

Åh vad rart av dig. Köp ett påskägg till personalrummet eller en liten blomma... Eller lite fikabröd till rasten, sånt är uppskattat åtminstone på mitt jobb

• agda06

Ett påskägg blir nog väldigt uppskattat. Det finns ju att köpa sådana rätt så små. Får väl plats några praliner. Mums!

• MCMCM

Vad kul att du tänkt att uppmärksamma personalen på en bra inskolning. Kanske ett kinderägg.

• UmeåElin

Jag hade köpt en god chokladkaka till dem var, det brukar de flesta gilla, och kan alltid ges vidare i gåbortpresent om de själva inte äter choklad.

Svar på tråden Presenter till pedagogerna