Recept på Kladdkaka tack
Jag undrar om någon vill hjälpa mig med ett gott recept på kladdig kladdkaka. Ingen sån som blir som sockerkaka, utan den ska verkligen vara kletig i mitten *slurp*
Nån som har goda recept att dela med sig av?
Jag undrar om någon vill hjälpa mig med ett gott recept på kladdig kladdkaka. Ingen sån som blir som sockerkaka, utan den ska verkligen vara kletig i mitten *slurp*
Nån som har goda recept att dela med sig av?
ohhh har en suuupergoooo.. ska hämta receptet... hold on !!!
Denna blir god och du gör den i micron, snabbt och lätt alltså! Lägg till lite mörk choklad så blir den ännu smarrigare.
100 g smält smör
2 ägg
3 dl socker
2 dl mjöl
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker
Vispa ägg och socker pösigt, blanda ihop mjöl, kakao och vaniljsocker, rör ner det i äggsmeten och rör ner smöret sist. Grädda i en glasform på full effekt i micron i 8-10 minuter. Om ni ej har roterande tallrik så vrid formen efter halva tiden. Jag smälter ibland 100 g choklad och blandar med smöret innan jag blandar ihop allt men det är säkert gott att ha i hackad choklad också! Vill man grädda i ugnen så är det 175 grader i 15-20 minuter som gäller.
Kladdkaka
2ägg
3 dl socker.... Vispas pösigt
1½ dl mjöl
1 msk vaniljsocker
3 msk cacao
1 krm salt
100 gr smält smör... Blandas ner i äggsmeten
Häll i bröad form
Gräddas längst ner i ugnen, 150 grader i 40 min
Tar ett tag o grådda den men det är det värt... avnjut den gärna ljum, då e den som godast.
Lycka till !!
Jag bjuder på kladdkaka in en tråd här på "allmänna", så du är välkommen att smaka en bit
Tack för era recept.
Här ska det bakas kaka
kladdkaka med lite kaffesmak
2 ägg
3 dl socker
100 g smält och avsvalnat smör eller margarin
1 tsk vaniljsocker
1 msk snabbkaffepulver
3 - 4 msk kakao
1 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Sätt på ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en 2 liters rund form med löstagbar kant.
Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt fett, vaniljsocker, kaffepulver och kakao.
Blanda vetemjölet med bakpulvret och rör ner i smeten.
Häll smeten i formen och grädda i mitten på ugnen exakt 35 minuter. Kakan ska vara kladdig.
Servera med vispad grädde.