• Angelica

Recept på Kladdkaka tack

Jag undrar om någon vill hjälpa mig med ett gott recept på kladdig kladdkaka. Ingen sån som blir som sockerkaka, utan den ska verkligen vara kletig i mitten *slurp*

Nån som har goda recept att dela med sig av?

• Svar på tråden Recept på Kladdkaka tack
  • Setta

ohhh har en suuupergoooo.. ska hämta receptet... hold on !!!

• Annikamed2barn

Denna blir god och du gör den i micron, snabbt och lätt alltså! Lägg till lite mörk choklad så blir den ännu smarrigare.

100 g smält smör

2 ägg

3 dl socker

2 dl mjöl

3 msk kakao

1 msk vaniljsocker

Vispa ägg och socker pösigt, blanda ihop mjöl, kakao och vaniljsocker, rör ner det i äggsmeten och rör ner smöret sist. Grädda i en glasform på full effekt i micron i 8-10 minuter. Om ni ej har roterande tallrik så vrid formen efter halva tiden. Jag smälter ibland 100 g choklad och blandar med smöret innan jag blandar ihop allt men det är säkert gott att ha i hackad choklad också! Vill man grädda i ugnen så är det 175 grader i 15-20 minuter som gäller.

• Setta

Kladdkaka

2ägg
    3 dl socker.... Vispas pösigt

1½ dl mjöl
    1 msk vaniljsocker
    3 msk cacao
    1 krm salt
    100 gr smält smör... Blandas ner i äggsmeten

Häll i bröad form
    Gräddas längst ner i ugnen, 150 grader i 40 min

Tar ett tag o grådda den men det är det värt... avnjut den gärna ljum, då e den som godast.

Lycka till !!

• Sammie

Jag bjuder på kladdkaka in en tråd här på "allmänna", så du är välkommen att smaka en bit

• Angelica

Tack för era recept.

Här ska det bakas kaka

• Amanda

kladdkaka med lite kaffesmak

2 ägg
    3 dl socker
    100 g smält och avsvalnat smör eller margarin
    1 tsk vaniljsocker
    1 msk snabbkaffepulver
    3 - 4 msk kakao
    1 ½ dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver

Sätt på ugnen på 175 grader. Smörj och bröa en 2 liters rund form med löstagbar kant.

Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt fett, vaniljsocker, kaffepulver och kakao.

Blanda vetemjölet med bakpulvret och rör ner i smeten.

Häll smeten i formen och grädda i mitten på ugnen exakt 35 minuter. Kakan ska vara kladdig.
    Servera med vispad grädde.

Svar på tråden Recept på Kladdkaka tack