• Anonym (idioten!)

Jag stöter bort mannen jag älskar

Jag vet inte vad jag håller på med och varför?

Jag har världens underbarast fästman/sambo. Vi har en son ihop och en till på väg. Han älskar att leka med sin son och är en jätte bra pappa. Han säger ofta att jag är fin, vacker och att han älskar mig. Han gör allt för att jag ska må bra. Han är jätte snygg och allt jag någonsin velat ha men nu börjar jag stöta bort honom. Säger till han att jag inte vet om vi ska leva tillsammans fast jag vet att jag vill det. Han blir så klart jätte ledsen. När han ringer mig från jobbet skäller jag på honom och säger att han inte ska ringa för då väcker han sonen trots att han kanske inte ens sovit!?

Jag blir knäpp på mig själv. Varför göra jag så här? Han är ju mitt allt. Jag vet inte om han orkar med mig så länge till och jag vill ju egentligen inte förlora honom. Är det draman jag söker? Jag vet inte. Jag är så arg på mig själv. Hjälp mig!

• Svar på tråden Jag stöter bort mannen jag älskar
  • Anonym

Berätta för honom hur du tänker och känner. Även om det tar emot.
    Om du inte vill ta det med honom öga mot öga så skriv ner det på papper och ge till honom..

Så gjorde jag!:)

• Nyfiken9999

Tala om för honom precis samma sak som du skriver här.

Han kanske kan vara med och stötta dig igenom detta. Annars är risken stor för att han tröttnar, speciellt om han inte förstår vad det är som händer.

Jag menar, du får ju honom att må dåligt och gissa sig till anledningen till din ilska eller vad det är som får dig att må så dåligt.

• Anonym (idioten!)
    Anonym skrev 2009-04-03 12:18:05 följande:
    Berätta för honom hur du tänker och känner. Även om det tar emot.Om du inte vill ta det med honom öga mot öga så skriv ner det på papper och ge till honom.. Så gjorde jag!:)
    Bra idé. Måste göra något åt detta. Satt du i samma sits?
  • Anonym (idioten!)
    Nyfiken9999 skrev 2009-04-03 12:19:43 följande:
    Tala om för honom precis samma sak som du skriver här.Han kanske kan vara med och stötta dig igenom detta. Annars är risken stor för att han tröttnar, speciellt om han inte förstår vad det är som händer.Jag menar, du får ju honom att må dåligt och gissa sig till anledningen till din ilska eller vad det är som får dig att må så dåligt.
    Jo jag vet att du har rätt. Jag själv hade inte orkat så pass som han gör för det är ju som du säger. Jag gör honom illa och han fattar inte vad som är fel. Han frågar ibland om han gör något fel eller om han kan hjälpa mig när jag mår dåligt. Jag önskar att jag kunde samla mod till mig och berätta för honom öga mot öga vad jag håller på med och känner.
  • Anonym (Lisa)

Men du...
    Är det inte mycket graviditetshormoner också då?
    Jag kan känna mig sur och tvär mot min ÄLSKADE make fast han inte gjort något.
    Kan fräsa åt honom, precis som du beskriver men jag menar egentligen ingenting och jag har förklarat detta för honom så han skrattar och säger "jag vet".

Jag tycker du ska berätta, som de andra skrivit, så han förstår!

• Anonym

Inte riktigt men en liknande..
    Det fungerade väldigt bra med brevet för det tog emot så mycket att försöka parata med honom hur jag kände. Jag ville så gärna men ändå kom det inte ut ett enda ord från min mun.

Jag ville inte "blotta" mina känslor och visa mig sårbar.

• Anonym (idioten!)
    Anonym (Lisa) skrev 2009-04-03 12:24:04 följande:
    Men du...Är det inte mycket graviditetshormoner också då?Jag kan känna mig sur och tvär mot min ÄLSKADE make fast han inte gjort något.Kan fräsa åt honom, precis som du beskriver men jag menar egentligen ingenting och jag har förklarat detta för honom så han skrattar och säger "jag vet".Jag tycker du ska berätta, som de andra skrivit, så han förstår!
    Säkerligen hormoner men jag känner mig så usel för det känns inte som en "bra anledning" till att få honom må som skit. jag menar att gapa för att han inte diskat är ju en grej, absolut men att säga att jag inte vet om vi ska vara tillsammans och att vi kanske inte är bra för varandra och så känns ju så mycket elakare.
  • Anonym (idioten!)
    Anonym skrev 2009-04-03 12:24:20 följande:
    Inte riktigt men en liknande..Det fungerade väldigt bra med brevet för det tog emot så mycket att försöka parata med honom hur jag kände. Jag ville så gärna men ändå kom det inte ut ett enda ord från min mun. Jag ville inte "blotta" mina känslor och visa mig sårbar.
    Det är väl så jag känner med. Jag skäms över att erkänna att jag gör så här. Har ju ingen förklaring till varför jag gör så?
  • Anonym

Hej Tjejen!

Jag lever med en man som också är så mot mig ibland känner att jag inte är säker på ett liv med mig!

Jag känenr för varje gång han gör något så blir jag mer och mer berörd av det!
    Känner inom mig att fortsätter detta som lämnar jag honom utan återvädo!

Så du...... Var rädd om din man annars kansek du förlorar honom!
    För varje gång ens kärlek är "dum" emot en så dör en liten bit!

Skicka nu ett sms eller något till honom och visa att du älskar honom(om du gör det)

• Anonym (idioten!)
    Anonym skrev 2009-04-03 12:32:46 följande:
    Hej Tjejen!Jag lever med en man som också är så mot mig ibland känner att jag inte är säker på ett liv med mig!Jag känenr för varje gång han gör något så blir jag mer och mer berörd av det!Känner inom mig att fortsätter detta som lämnar jag honom utan återvädo!Så du...... Var rädd om din man annars kansek du förlorar honom!För varje gång ens kärlek är "dum" emot en så dör en liten bit!Skicka nu ett sms eller något till honom och visa att du älskar honom(om du gör det)
    Jag vet, du har rätt. Jag har aldrig älskat en annan människa (förutom min son då) som honom. Han är det bästa som hänt mig. Har så svårt att visa min uppskattning mot honom också. Och jag vet att om jag fortsätter så här kommer han en dag att gå och jag kommer aldrig få tillbaka honom och ibland känner jag att det kanske vore bäst för honom om han gick. För han är ju för bra för mig, han förtjänar ju bättre.
  • Anonym (1)

Anonym (idioten!) skrev 2009-04-03 12:31:39 följande:

Det är väl så jag känner med. Jag skäms över att erkänna att jag gör så här. Har ju ingen förklaring till varför jag gör så?
    Man måste på något sätt tillåta sig själv att komma över den gränsen som sätter stopp för att berätta.

Jag tror det är mycket viktigt att du gör honom införstående med hur du känner och det verkar som att du har förstått det med. Frågan är ju bara hur? :)

Allt är bättre än inget. Om du är rädd för att säga det öga mot öga som jag också var men är lite fortfarande. Skriv ett brev lämna det till honom och ta en promenad under tiden han läser det.
    Skicka ett mail till honom eller ett sms.. Vad som helst...
  • Anonym (The thing)

Tycker precis som någon ovan att det låter precis som gravidhormoner. Du tycker inte att det känns som en "bra anledning". Men om det är det då? Varför ska du då hitta en annan orsak till det hela? Kan inte DET förstöra? Att hitta på skäl som inte finns där?
    Jag tycker istället att du ska ta ett snack med honom och säga att du tror att det är hormoner och att du ska försöka skärpa till dig, men om du inte lyckas får han försöka bortse från ditt elaka jag, tills lillen är född. Låter enkelt, jag vet. Men bättre det, än att ni separerar på grund av hormoner.

Det är svårt för männen, och för oss själva, att förstå att vi kan påverkas av något som hormoner, till den milda grad att vi ändrar personlighet. Men faktum kvarstår, vi gör det. Och kan dessutom inte göra något åt det. Det är inte bara att skärpa till sig, när "åkomman" är fysisk.

• Mammut och Papput

Jag har haft det väldigt stressigt i några år och alltid när jag cyklar hem så är jag så lättad att få komma hem till min man och krama om honom och bara hitta på något härligt. Så fort jag kommer innan för dörren börjar jag skälla ut honom och vara sur och irriterad. Jag sa hur det var osv osv och vi förstår ju båda att det inte handlade om vårt förhållande utan om hur jag mådde.

Oftast skrattar han lite åt mig när jag är sådär och lämnar mig ifred en stund tills jag varvat ner.

Prata med honom och säg precis hur du känner. Han låter som en snälltyp som kommer att lyssna på dig. Du får säga att du inte vill såra honom på något sätt och att du inte vet varför den där attityden kommer.

• Anonym (idioten!)
    Anonym (The thing) skrev 2009-04-03 12:41:02 följande:
    Tycker precis som någon ovan att det låter precis som gravidhormoner. Du tycker inte att det känns som en "bra anledning". Men om det är det då? Varför ska du då hitta en annan orsak till det hela? Kan inte DET förstöra? Att hitta på skäl som inte finns där?Jag tycker istället att du ska ta ett snack med honom och säga att du tror att det är hormoner och att du ska försöka skärpa till dig, men om du inte lyckas får han försöka bortse från ditt elaka jag, tills lillen är född. Låter enkelt, jag vet. Men bättre det, än att ni separerar på grund av hormoner.Det är svårt för männen, och för oss själva, att förstå att vi kan påverkas av något som hormoner, till den milda grad att vi ändrar personlighet. Men faktum kvarstår, vi gör det. Och kan dessutom inte göra något åt det. Det är inte bara att skärpa till sig, när "åkomman" är fysisk.
    Jag önskar att det är så enkelt. Det gör jag och hoppas! Ska prata med honom, måste ju det om jag vill ha honom kvar
  • Anonym (idioten!)
    Mammut och Papput skrev 2009-04-03 12:41:07 följande:
    Jag har haft det väldigt stressigt i några år och alltid när jag cyklar hem så är jag så lättad att få komma hem till min man och krama om honom och bara hitta på något härligt. Så fort jag kommer innan för dörren börjar jag skälla ut honom och vara sur och irriterad. Jag sa hur det var osv osv och vi förstår ju båda att det inte handlade om vårt förhållande utan om hur jag mådde.Oftast skrattar han lite åt mig när jag är sådär och lämnar mig ifred en stund tills jag varvat ner.Prata med honom och säg precis hur du känner. Han låter som en snälltyp som kommer att lyssna på dig. Du får säga att du inte vill såra honom på något sätt och att du inte vet varför den där attityden kommer.
    Precis sån är jag. Jag saknar honom som bara den när han t ex. jobbar men när han kommer hem är allt fel och han gör saker fel m.m.
Svar på tråden Jag stöter bort mannen jag älskar