Jag tycker och tror nog att förskolan som min son går på är ett bra dagis - det har i alla fall rykte om sig att vara det. Jag har ju inget att jämföra med, men överlag är fröknarna trevliga och verkar bry sig om barnen och min son är alltid glad när min man hämtar honom på eftermiddagen, och fröknarna brukar sammanfatta vad han gjort under dagen och de är alltid glada när man kommer.
Jag har ju haft inskolningsproblem med min son, och en sak som jag reagerade på och som jag fortfarande kan tycka borde bli bättre är när man kommer till dagis på morgonen och det är vikarie eller personal från en annan avdelning som tar emot, så är de överlag otroligt dåliga på att presentera sig och välkomna.
Det är ju trots allt en väldigt viktig del, eftersom just lämningen är så känslig.
Jag märker på min son, när någon tar emot honom på "rätt sätt" att han blir mindre orolig. På rätt sätt menar jag att pedagogen säger "Hej (barnets namn)! Vad kul att se dig (eller dyl.) och sedan ger barnet en hand eller en kram. (Så går det nästan alltid till när det är hans ordinarie fröknar som tar emot)
Vikarier ska säga typ "Hej (barnets namn)! Jag heter (vad hon/ han nu heter) och jag ska ta hand om dig idag. Och sedan ta barnet i handen. Detta har inte fungerat så bra ibland..