• Mumin75

När kan man börja åka inlines efter ett snitt??

Nu när det är så fint väder ute blir jag så fruktansvärt sugen på att åka ut en sväng på mina inlines men det är bara 5 veckor sedan jag blev snittad. Är det för tidigt tro? Den enda informationen jag fick när jag åkte hem från BB var att jag inte får lyfta tyngre än bebisen under de första månaderna. Ingen information om när man får börja tex cykla och motionera utöver promenader...

Någon som vet?

• Svar på tråden När kan man börja åka inlines efter ett snitt??
  • Lilla07ans

Hej!

Den enda info jag fick om träning var att inte träna magen förrän om 8 veckor och så har jag läst mig till att man bör ta det "lugnare" dem första 3 månderna efter snitt.

Jag vet inte om jag skulle våga åka inlines. Men jag frågade min BM också om vad som kunde hända om man "förtog" sig en dag. Och hon sa att det kan inte hända nåt farligt. Stygnen kan inte gå upp invändigt eller så. Men man kan få ont. Och det känns oftast dagen efter. Det gäller nog mest att lyssna på kroppen.

Så ta en liten sväng på skridskorna först och känn efter försiktigt. Får du inte ont så kan det ju inte vara nåt farligt.

Lycka till

Svar på tråden När kan man börja åka inlines efter ett snitt??