• Greger

När fick din honkatt gå ut igen efter kastrering?

Ja, som frågan lyder. Jag har läst på en del ställen att man ska vänta till såret är helt läkt, och en del att det räcker med ett par dagar.

Jag har kastrerat min Grynet idag, fick med en lapp hem där det stod att jag skulle vänta minst ett par dagar. Stygnen är sydda på insidan och försvinner av sig själva och hon behöver inte ha tratt. Hon går vanligtvis inte på låda utan sköter allt utomhus, men nu hoppas jag hon fixar lådan tills det är dags att ränna ute igen.

Hur länge väntade du? och fick det några konsekvenser?

• Svar på tråden När fick din honkatt gå ut igen efter kastrering?
  • Max mamma

Tills på söndag skulle jag vänta om hon mår bra annars.

• felicityporter

Jag hade väntat minst en vecka, helst runt 10 dar om jag hade haft utekatt. Tänk om hon hamnar i bråk med en annan katt eller råkar skrapa magen någonstans? Det kan gå riktigt illa och det är inget man skall ta lätt på.

• Greger

Söndag var min tanke också. Funderar på att trä på henne en strumpa. Hon sitter vid dörren och gråter nu. Känner mig som världens elakaste. Hon fattar ju inte riktigt att det är för hennes skull jag vägrar släppa ut henne.

• Max mamma

Javisst känner man sej hemsk....
    Lillskruttan...sitter å förstår INGENTING vid dörren..

Du gör iaf det bästa för henne även om HON inte förstår det!

Camilla

• Dammtussen

Jag höll min inne i två dar sen fich hon gå ut hon hade rivit stället annars men allt beror ju på hur kissen mår, väder , kyla Lycka till

Svar på tråden När fick din honkatt gå ut igen efter kastrering?