Irmgarts åsikter skrev 2009-04-03 14:57:05 följande:
hur vet du att du inte är öppen? Sen så brukar man ju inte åka in före värkarna ligger på ca 3min mellanrum som förstföderska. Förstår att det är ont och vill inte alls förringa din smärta...
Det är så att jag har försvagad livmoderhals och fick komma in när mina värkar var 5 minuters mellanrum.Så kollade bm och sa att det är värkar jag har, men jag är inte öppen och får åka hem igen.Men här hemma så kan jag inget göra, det gör ju förjävligt ont.OK att säga stå ut jag vill ju stå ut men när värken kommer kan jag bara ligga i fosterställning....
Mimmi P skrev 2009-04-03 14:56:41 följande:
Det låter som förvärkar, det är skitjobbigt. Jag hade det i flera dagar utan att det hände nåt, jag var öppen knappt 2 cm hela tiden. Värkarna varierade iofs i täthet och styrka. Tillslut åkte jag in på en koll och fick då en sovdos så förvärkarna slogs ut och jag fick vila. Du kanske kan be om nåt sånt? Annars finns det nog inte så mycket annat att göra än att "stå ut" och hoppas att det drar igång på riktigt snart. Tyvä
rr.Om de inte vill hjälpa dig så säg att du är rädd att inte orka med förlossningen om du inte får sova ordentligt innan. Jag hade inte orkat med min förlossning om jag inte fått sova.
De hade ctg på mig och det var inga förvärkar utan värkar, men jag hade inte öppnat mig än, fick åka hem igen!Ja det är ju trist men de hade ingen plats på förlossningen så att jag skulle få stanna kvar.Jag ska se i kväll blir de bara tätare och tätare får jag åka in igen och så får jag be om den där sovdosen.För så kan man ju inte orka med förlossningen.Hoppas nu de tar hänsyn till det!
Men är inte förlossningsarbetet igång snart ???Kommer jag ha en svårare förlossning för det?