• Lanish

Hör ju inget med angelsound :( hjälp

Jag fick hem mitt Angelsound nu men lyckades inte höra något. Lät bara som en motorväg typ o när vi lyssnade på sambons hjärta så kunde vi höra hans hjärta.
    Vet någon var bebisen ligger ungefär. Vågade inte ha på den mer en 2-3 minuter... vi såg bebisen förra veckan i v 12 och hjärtat slog, nu är vi i veckan 13 visst borde vi kunna höra då? Någon som kan hjälpa oss
    tack

• Svar på tråden Hör ju inget med angelsound :( hjälp
  • Vickan I

Jag var tvungen att lyssna jääääättelångt ner för att höra lillkillen med angelsoundet.

Långt ner till höger var det för mig. En liten bit ovanför ljumsken, vid troskanten typ. Eftersom slagen var såå snabba visste vi att det var bebis, då en del säger att man kan råka lyssna på sin egen puls så där nära ljumsken...

Jag oroade mig också innan vi hörde ngt. Har du vasselin el ngt på den så blir det bättre kontakt mot magen. Lycka till.

(¯`°?.¸ ღ♥ Alvin 090104 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smulan87

i vecka 17 var de också svårt att hitta hjärtljud, du får tänka på att barnet är så pass litet att de fonns gott om plats inne i din mage, och angelsoundet hittar inte hjärtljuden så långt in ibland. när jag hade gått förbi vecka 20 så hittade jag hjärtljuden direkt, innan dess var de skitsvårt! oroa dig inte!

BF 11Juni 2009
  • paddanpuff

Jag hörde ingenting förren jag var i vecka 19 typ. Det är jätte svårt och sedan vet du kanske inte hur din moderkaka ligger heller. Min låg i framvägg och därför var det ännu svårare att höra. Tror inte att det är lätt att höra så tidigt.
    Grattis föresten!!!

• Stålmamma

då jag va i v 14 med förra barnet bad jag min bm lyssna på hjärtat men hon ville inte göra det för hon sa att det va så svårt att höra så tidigt. så det är nog ännu svårare då man själv ska försöka hitta så tidigt

• mamma20sthlm

Alltså inte ens BM gör sådana saker inna vecka 16 eller vad det är för inte ens dom kan höra med deras apparater.

Just detta som är negatvit med angelsound och sådana saker.

Man blir jätteorolig när dte inte går och vill kolla att den lever.

Du är bara i vecka 13. Låt det gå några veckor till.

Jag vet att det är jobbigt dom veckorna när man inte har någon slags kontroll över sin graviditet och hur den mår.

Men försök att vänta med att höra.

• unforgettable
    mamma20sthlm skrev 2009-04-03 16:33:48 följande:
    Alltså inte ens BM gör sådana saker inna vecka 16 eller vad det är för inte ens dom kan höra med deras apparater. Just detta som är negatvit med angelsound och sådana saker. Man blir jätteorolig när dte inte går och vill kolla att den lever.Du är bara i vecka 13. Låt det gå några veckor till. Jag vet att det är jobbigt dom veckorna när man inte har någon slags kontroll över sin graviditet och hur den mår.Men försök att vänta med att höra.
    Min bm hörde hjärtljuden i vecka 13 med deras apparat...

Jag hörde min knodd i vecka 14 med min angelsound. Men man måste lyssna precis ovanför musbenet eller vad man säger :):) haha alltså jätte långt ner.
    Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • Lanish

tack för alla goda tips. Jag har alltså provat med blågel från apoteket men vi försökte visserligen inte mer än någon minut för jag var rädd att bebisen skulle bli för irriterad. Men jag kanske ska prova igen nu innan jag lägger mej eller imorgon igen, vi får se. Hoppas jag hör något då.... :)

• Smulan87

Joho, här är de RUTIN att lyssna på hjärtljuden i vecka 15.

mamma20sthlm skrev 2009-04-03 16:33:48 följande:
    Alltså inte ens BM gör sådana saker inna vecka 16 eller vad det är för inte ens dom kan höra med deras apparater. Just detta som är negatvit med angelsound och sådana saker. Man blir jätteorolig när dte inte går och vill kolla att den lever. Du är bara i vecka 13. Låt det gå några veckor till. Jag vet att det är jobbigt dom veckorna när man inte har någon slags kontroll över sin graviditet och hur den mår. Men försök att vänta med att höra.
    BF 11Juni 2009
  • Lanish

min bm sa sist att de lyssnar på hjärtljud i 12+6 så det är nog olika...
    Har ännu inte försökt lyssna igen, är orolig att det kan bli för mycket för den lill*. Hur länge tycker ni jag kan försöka innan jag "ger upp" den här gånger alltså i sträck? 5 minuter kanske eller??

• MsMe

Jag hörde min kotte redan i vecka 11+4. Som ett litet "tåg" därinne. :) :) Var tvungen att rikta mitt Angelsound mot undersidan av blygdbenet. H*n var jättesvår att hitta, men den gång jag lyssnat nu, är i vecka 16, så hittar jag hjärtljudet direkt.

• Lanish

Jag försökte idag igen men icke icke, kunde inte höra. Det e massa saker som låter därinne men jag kan inte påstå att jag hört det lilla hjärtat iallafall. Tråkigt tycker jag, vet inte om jag ska ringa bm och be henne lyssna för hon sa att hon kunde göra det om jag hade behov av det och nu har jag nog det. Hittar hon så kanske det blir lättare för mig och se var lilla älsklingen gömmer sig någonstans...
    MsMe: hmm blygdbenet?? Så väldigt långt ner då alltså eller?
    Vad jag minns från Ul förra veckan så var det inte så långt ner men jag vet inte exakt var hon riktade "grejen" då jag var så chockad över att se vår bebis skutta där inne...

• Solstrål82

Ja väldigt långt ner
    Kan ju även vara så att moderkakan ligga i framvägg...då blir det svårt att höra nåt.
    Så mycket jag vet, är det inte farligt alls med UL såsom angelsound, men man ska dock inte överstiga 30 min i sträck...
    Jag brukade sitta läänge och lyssnar hehe...
    Så ta din tid och letar...letar...letar!!!
    Och använd gärna "glidslem" kan jag rekomenderar!
    Kramis och lycka till!!

• längtan89
    Smulan87 skrev 2009-04-04 03:40:15 följande:
    Joho, här är de RUTIN att lyssna på hjärtljuden i vecka 15.
    Här jag bor vill man inte leta efter hjärtljudet förens vid vecka 20 någon gång sa min BM till mig.
  • litenskatt

I vecka 15 tog det oss ca 20 min innan vi hittade hjärtljudet.

• mortill31980

jag hade också svårt att hitta hjärtslagen i v 12... men försök långt ner!!! där hittade jag till slut hjärtslagen,jag har den dyrare varianten där man ser antal hjärtslag,så man både ser och hör om det är ens egna lugna slag el om det är snabba bebisslag :0)

Svar på tråden Hör ju inget med angelsound :( hjälp