• Eva S

Frisyr på en 1,5-åring?

Vår dotter har varken långt eller kort hår utan mer mitt emellan. Tycker det kan se lite fånigt ut med långt hår när det är så tunt och fint som det fortfarande är. Jag undrar lite hur ni med söner gör? Har de också halvlångt hår i den här åldern? Eller är det kortklippt eller kanske låter ni det växa fritt? Hur gör ni? Frisör eller klipper ni själva? Med sax eller funkar det med trimmer?

Hade tyckt det var jätteskönt att ta en trimmer och köra igenom det men funkar det verkligen? Har aldrig använt någon så det kanske blir för kort. Vill ju inte att hon ska ha det snaggat. Men att med sax försöka få till en hyfsad klippning är jättevårt här hemma. Har varit hos frissan en gång med henne och det funkade visst bra men tycker nog att det blir lite dyrt i längden när håret växer så snabbt som det gör.

• Svar på tråden Frisyr på en 1,5-åring?
  • gnuck

pojke 18 mån.
    låter det växa fritt, har mycket hår o lockar, kortsnaggad kommer han nog förr eller senare bli, sålänge jag kan bestämma har vi långt hår även om han är pojke.

• Bal

Sonen, 20 mån, är relativt kortklippt. Eftersom både morfar o morbror är frisörer är det givetvis de som klipper honom .

• gnuck

mohikan whao det låter ju jättesnyggt!!

• Eva S
    asparinC skrev 2009-04-05 19:22:34 följande:
    Vår grabb har mohikan!
    Kollade bilderna i ditt galleri och han är ju hur cool som helst i mohikan! Hade varit något på Ebba det.
  • lillronya
    asparinC skrev 2009-04-05 19:22:34 följande:
    Vår grabb har mohikan!
    Det har vår lille också.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya

Jag har klippt mina tjejers hår axellångt tills det har varit tillräckligt tjockt för att vara längre.
    Satte de på en stol framför tv:n under tiden.

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Caeruleus

Här körs det med trimmer på vår 15månaderskille :_).
    Nacken blir kort ca 6mm och uppe på huvudet 13mm. Sen låter jag det växa och efter en stund kör jag nacken igen. På det sättet så hinner det växa lite längre på huvudet.

Ser ut som en helt vanlig pojkfrisyr.

• FrökenBokmal

Vi har en pojke på 16 ån som har ganska mycket hår. Jag gör som man gör hos frissan: tar bort några cm på håret (mäter med fingrarna). Det blir helt ok och lite uppklippt i nacken.

• MajaB

Jag har hittills klippt min son själv. Klipper upp kort i nacken och runt öronen. Klipper med sax och använder kan för att få det jämt. Hittills har det gått bra. När han var liten fick den ene av oss underhålla honom medan den andre klippte. Men nu står han så snällt och väntar tills det är klart. Men "nästa gång ska jag gå till en frisör" jag har sagt i ett år nu...

Svar på tråden Frisyr på en 1,5-åring?