• Pysse

Yr och matt av pulverdiet

Har ätit pulverdiet i 8 dagar - ca 400kcal om dagen. Är inte alls hungrig eller tycker det är svårt att bara äta pulver ...men jag mår fysiskt jättedåligt. Fryser hela tiden, blir yr och matt och jag höll nästan på att svimma igår tror jag.
    Frågan är hur länge det skall kännas så här... Jag dricker mycket vatten, så jag tror inte att det är vätskebrist. Tror jag har gått ner 3-4 kg

• Svar på tråden Yr och matt av pulverdiet
  • musli

400 kcal per dag???????????????
    Det är ju iaf 900 - 1000 kcal för lite, din kropp är utsatt för grov svält.
    Sluta med en gång att förstöra din kropp, ät vettigt istället.

Äntligen har nummer två fastnat!!!!!!!
  • Victoris

Som kvinna behöver man ca 2000 kcal per dag och mer än så om man tränar. Det ska inte kännas så som du känner det, din kropp behöver mer energi än så. Sluta svälta dig så kommer du må bättre.

Oscar 080709 + Liten, BF 091010
  • isisisis

Kan hända gör du av med mer energi än du tar in.
    Komplettera med protein och lite annat.
    Drick mycket vatten,men ät lite grönsaker typ broccoli ,och ät protein.
    Kyckling,räkor,ägg mm

Jag tar också vitamintabletter för att inte riskera håravfall.
    Håret påverkas tycker jag av dieter.

• Jesster

Pulverdet ger ca 500 kalorier och det är viktigt att du äter alla de rekommenderade påsarna på ren kur.

Den som söker han finner - www.google.se
  • TBS
    Pysse skrev 2009-04-04 09:34:24 följande:
    Har ätit pulverdiet i 8 dagar - ca 400kcal om dagen. Är inte alls hungrig eller tycker det är svårt att bara äta pulver ...men jag mår fysiskt jättedåligt. Fryser hela tiden, blir yr och matt och jag höll nästan på att svimma igår tror jag.Frågan är hur länge det skall kännas så här... Jag dricker mycket vatten, så jag tror inte att det är vätskebrist. Tror jag har gått ner 3-4 kg
    Hur trodde du att du skulle må av att äta pulver i 8 dagar och gå ner ett halvt kilo om DAGEN!!??

Shit, det är verkligen INTE smart!
  • jummie

Fryser gör du för att du är i ketos, yr o matt är du för att din kropp inte klarar av det! Du behöver äta lite proteiner, ta lite kyckling eller nåt så ska du se att yrseln försvinner!

Om du motionerar eller liknande medans du går på pulverdiet så sluta med det genast. Din kropp klarar inte av att vara i ketos o förbränna av motion samtidigt.

• ALJO

För mig tog det nästan två veckor på cambridge innan jag mådde någorlunda bra, och fortfarande (efter 3 mån) om jag står på huk och reser mig upp så tror jag att jag skall svimma. Eller reser mig ur sängen för snabbt. Fryser gör jag hela tiden, men det märks att man inte har någon överskottenergi direkt. Och hur skulle man kunna ha det på 470 kcal om dagen. Men det funkar om man vill gå ner i vikt.

• idiblon

Förväntar sig folk att det ska vara en dans på rosor? Det är ju värsta detoxen.

• TBS

Jag fattar inte att någon kan välja att må så dåligt!?
    Det finns massor av dieter som inte innebär att du måste svimma, frysa eller vara allmänt orkeslös!

Jag förstår att det inte känns så kul att inte "rasa" i vikt, som den ena super-kuren efter den andra lovar att du ska göra.
    Men på lång sikt kommer du att må mycket bättre (och ha roligare) om du skaffar dig bra matvanor och hittar en träningsform som passar DIG.

Kolla på hur de som inte är tjocka gör, och lär dig av det.
    Naturligt smala människor svälter sig inte!

Svar på tråden Yr och matt av pulverdiet