• Anonym (Anna B)

Ett test som visar svagt plus flera timmar efter ni kissat på det...

..har ni fått något sådant? Har ni isåfall varit gravida och fått starkare streck dagarna efter?

Logiskt så fungerar ett graviditettest på detta sätt:
    Finns inte hcg i blodet så ska det ju inte kunna bli något stecka alls, oavsett hur länge testet får ligga eftersom stecket är preparerat med något som ska reagera på hcg och inget annat. Ser man en skugga så har ju alltså det reagerat.

Ang spökstreck, varför skulle inte de kunna vara tidiga missfall?

När jag inte varit gravid så har testet varit klart negativt oavsett hur lång tid det fått ligga.

Nu har jag låtit ett test från billiga tester ligga från imorse och det syns en svag, svag skugga. Knappt synligt för ögat men dock en skugga. Tidigare test som jag tog igår och förrgår har varit helt blanka oavsett hur länge jag väntat.

Jag kommer att testa varje morgon nu för att se om det blir någon skillnad. BIM är på onsdag.

• Svar på tråden Ett test som visar svagt plus flera timmar efter ni kissat på det...
  • Cecese

Om det blir positivt efter tiden går det absolut inte att lita på det och det står även på testen. Efter att tiden gått ut kan resultatet ändras pga kemiska reaktioner. Jag har testat med cb och flera gånger fått felaktigt positivt efter tiden utan att vara gravid. Det har ibland kommit så tidigt som redan 13-14 minuter efter jag testat. Och nej det har inte varit tidiga mf de gångerna. Jag har haft 4 tidiga mf och det var helt annat än när jag fick falska plussen. En av gångerna som jag fick flera falska pluss kom äl 2 veckor senare än jag trodde att jag hade bim så den gången hade jag äl på dag 60 och sen mensen 14 dagar senare. Så då fick jag alltså falska pluss innan jag ens hade äl.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Anonym (Anna B)
    Cecese skrev 2009-04-04 15:52:00 följande:
    Om det blir positivt efter tiden går det absolut inte att lita på det och det står även på testen. Efter att tiden gått ut kan resultatet ändras pga kemiska reaktioner. Jag har testat med cb och flera gånger fått felaktigt positivt efter tiden utan att vara gravid. Det har ibland kommit så tidigt som redan 13-14 minuter efter jag testat. Och nej det har inte varit tidiga mf de gångerna. Jag har haft 4 tidiga mf och det var helt annat än när jag fick falska plussen. En av gångerna som jag fick flera falska pluss kom äl 2 veckor senare än jag trodde att jag hade bim så den gången hade jag äl på dag 60 och sen mensen 14 dagar senare. Så då fick jag alltså falska pluss innan jag ens hade äl.
    Fast hur är det möjligt? Gravidstrecket reagerar på hcg och inget annat.

Konstig att du fått det flera ggr och jag aldrig.
  • Anonym (Anna B)

Postiva tester blir ju starkare ju längre de får ligga. Kanske var mitt test supersvagt men positivt och blev alltså starkare när det torkat så att det då går att skönja en svag skugga.

Jag efterlyste btw tjejer som hade fått ett streck efter den angivna tiden och är/var gravida. Hade du fått det?

Vill gärna ha en förklaring på hur det kan bli ett streck utan att man har hcg i kroppen?

• Anonym (Anna B)

Vilket märke använde du som fick så?

• Anonym (Anna B)

Jag har testat negativt många ggr i mitt liv och det har forfarande varit negativt ett dygn efter därför är jag förbryllad att se ett streck nu trots att tiden gått ut för flera timmar sedan.

• 1814

Men det står väl på alla förpackningar att testet endast ska läsas av efter angiven tid, eftersom det senare kan ge ett felaktigt resultat?

• Anonym (Anna B)
    1814 skrev 2009-04-04 16:09:58 följande:
    Men det står väl på alla förpackningar att testet endast ska läsas av efter angiven tid, eftersom det senare kan ge ett felaktigt resultat?
    Varför kan det ge utslag på hcg om man inte har hcg i kroppen då?
  • Cecese

Jag har använt cb de gångerna jag fått så. Efter att tiden gått ut kan det se positivt ut fast det inte är det på riktigt och det är för att det kan bli en kemisk reaktion av syret, urinen och ämnet som finns i testet. Det kan också bli så för att man har lågt hcg i kroppen och det kan vara att testet blir positivt inom tiden efter någon dag men det kan också bli så efter att tiden gått ut fast man inte är gravid. Därför kan man absolut inte lita på ett test efter tiden. Just olika billiga tester man kan beställa hem läser jag ofta om folk som får falska/spökpluss på så de testerna skulle jag bara lita på om det blir hyfsat tydligt och inom tiden.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Anonym (Anna B)

öhhh...

"Det kan också bli så för att man har lågt hcg i kroppen och det kan vara att testet blir positivt inom tiden efter någon dag men det kan också bli så efter att tiden gått ut fast man inte är gravid"

Vet du när hcg produceras? Det är inget man direkt har i kroppen bara sådär.

• Anonym

Anonym (Anna B) skrev 2009-04-04 17:06:35 följande:

öhhh..."Det kan också bli så för att man har lågt hcg i kroppen och det kan vara att testet blir positivt inom tiden efter någon dag men det kan också bli så efter att tiden gått ut fast man inte är gravid"Vet du när hcg produceras? Det är inget man direkt har i kroppen bara sådär.
    Men snälla..... man kan få spökstreck UTAN hcg i kroppen!

Men vill du tro på ditt positiva resultat ska du göra det....mår du bättre då så är det okay för mig!
Svar på tråden Ett test som visar svagt plus flera timmar efter ni kissat på det...