• lillsnurpan

hur mäter man innermått på skor?

Har köpt nya vårskor utan att kolla om de kan ha förra vårens skor som jag köpte då. Någon som har ett bra knep på att mäta innermått på skon hemma, utan ett mätinstrument på skoaffären! Gärna snabbt svar. Tack på förhand!

• Svar på tråden hur mäter man innermått på skor?
  • Birgitta L

Svar till lillsnurpan:

Du kan lägga ett snöre i skon och "fiska" upp det med handen där innermåttet slutar vid hälen och sen lägga snöret mot en linjal så har du innermåttet.

• fiamalm

Ett måttband, jag testade på ett par skor som var mätta i affären och sen hemma, det blev fel på 3 mm, inte helt tokigt, i en del skor kan man även ta bort sulan och mäta den.

• Marie1978

Köp en mätsticka! Kostar ca 200 kr och går att mäta både fot och skor!!! Superbra!

• lillsnurpan

Marie 1978: Vad är det för mätsticka du menar, var köper man dom??
    Eller någon annan som vet vad Marie menar?

• Grannen

En mätsticka är en sådan som de har i affären. Kanon att ha hemma!

lillsnurpan skrev 2009-04-05 07:29:55 följande:
    Marie 1978: Vad är det för mätsticka du menar, var köper man dom?? Eller någon annan som vet vad Marie menar?
  • Elfva
    lillsnurpan skrev 2009-04-05 07:29:55 följande:
    Marie 1978: Vad är det för mätsticka du menar, var köper man dom?? Eller någon annan som vet vad Marie menar?
    Vi köpte vår på Vincent shoe store
  • Anne69

Jag har också köpt en mätsticka och den kommer verkligen till användning. Köpte den för ca 150 kr i vanlig skoaffär. Den är super för att mäta skon, däremot skräp för att mäta barnets fot - det tycker jag är lättast på papper.

Svar på tråden hur mäter man innermått på skor?