• Anonym

Någon som fått utmattningssyndrom under föräldraledigheten? Vad gjorde ni?

Jag är rädd att jag bränt ut mig. Orkar ingenting, ont i kroppen, ingen lust att göra något med mitt barn, blir fort arg och ledsen. Inget känns roligt och det känns omöjligt att göra något annat än att slappa. Jag skäms dessutom för hur jag mår, förstå inte hur saker och ting ska fungera när jag inte orkar något. Gruvar mig för att bli ensam med min lilla flicka.

Har någon råd?

• Svar på tråden Någon som fått utmattningssyndrom under föräldraledigheten? Vad gjorde ni?
  • Anonym (tips)

Hur gammalt är ditt barn? I de flesta landsting finns något som kallas för spädbarnsverksamheten. Där kan man få hjälp med precis den typen av problem som du har. Jag fick själv terapi för att ta mig igenom en depression under tiden jag hade småbarn. De flesta spädbarnsverksamheter tar emot upp till det att barnet fyllt 18 månader tror jag.

• Anonym

hon är 11 månader

• Anonym

Ingen som upplevt det?

• Anonym (samma sits)

Känner också så. Har ett barn som är 14 månader. Jag känner att jag oftast inte har ngn lust till någonting. Har ingen ork, energin är borta. Det är svårt när man vill passa på att ha kul och umgås så länge som man är hemma. Tycker också att jag har svårt att komma ihåg saker som just skett och att jag är lite "borta". Fattar inte hur jag ska orka jobba sen. Vet ej om jag är utmattad eller va de e jag är överviktig också så de gör de ännu tyngre.

Svar på tråden Någon som fått utmattningssyndrom under föräldraledigheten? Vad gjorde ni?