• ModestyB

Tips om bra förskola i Bandhagen.

Vi ska flytta till Bandhagen 1/6. Kommer att bo en minut från tunnelbanan. Vår dotter ska inte börja förskolan än på ett tag, men vi vill gärna ställa henne i kö till en förskola vi tror är bra så snart som möjligt.

Min önskeförskola arbetar enligt Reggio Emilia, accepterar att man vill komma vid 9, har bra personal och trevliga lokaler=) Vet att det finns en förskola som verkar motsvara mina önskemål på Södermalm, men det är ju lite långt, vill ju gärna att dottern ska kunna umgås med sina dagiskompisar även på fritiden.

Tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips om bra förskola i Bandhagen.
  • Martklar

Hej!
    Jag/vi har bott i Bandhagen och vi hade vår son på en privat förskola som ligger vid Bandängen. Den heter Bandängens förskola AB. Vi var mkt nöjda med den, han gick där även när han fick en syster och vi i samma veva flyttade till stan (2005). Han gick kvar där tills det var dax för lillasyter att börja på förskola, då skolade vi in båda samtidigt i stan. De är Reggioinspirerade och de arbetar mkt med sin miljö. Ring dit, jag vet att de har en lång kö, så ring och prata med dem. Fråga om det är ngt mer du vill veta. Lycka till! Mvh V

• Tjimtjom

Om Martklar pratar om den förskolan jag tror så har dom världens coolaste dagisgård. Har lekt där någon gång när det blivit för varmt i parkleken. Tyvärr känner jag ingen som gått där men utanför är det väldigt fint i alla fall

Svar på tråden Tips om bra förskola i Bandhagen.