• Tottelina

Britax Two Way 96 (Gammal? Osäker??9

Hejsan!

Jag har en fråga som kanske ni erfarna mammor kan svara på =0). Jag fick från min kompis en Britax Two Way 96 som hon haft till sina barn. Vet ni om den är säker?? För gammal?? Eller är det bättre att köpa en ny? Hmmmmm, vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Britax Two Way 96 (Gammal? Osäker??9
  • Mamma på heltid

Det sägs att efter 5 år(eller var det kanske 7 år) är den för gammal. Sen har plasten i stolen blivit för gammal(torr) eller nått sånt.
    Kolla upp vad som gäller!
    Men en -96 låter ju väldigt gammal. Jag skulle ha köpt en ny, speciellt eftersom barnet ska använda den ett tag.

• Mia83

Kommer inte heller ihåg vart gränsen går, men 9 år är på tok för gammalt för att vara säkert.

• Mia83

Oj, får de vara så gamla? Då får jag allt erkänna att jag hade fel då.....var så säker på att det rörde sig om ca 5 år.......

• Majsan71

Mia83, fast det är ju eg rätt att säga att stolen inte ska vara mycket äldre än 5 år om man köper en begagnad. Barnet ska använda den i flera år och då hinner den kanske bli för gammal under tiden.

• Mosaik

det finns billiga nya britax tow way på många babyaffärer nu för ett kampanjpris annars, vår kostade 1800

Svar på tråden Britax Two Way 96 (Gammal? Osäker??9