• Anonym (var är den?)

Har ännu inte fått mens 18 mån efter förlossning

Jag är inte gravid.
    Mår bra!
    Har normal vikt.

Var sjutton är mensen???
    Börjar bli orolig för att det är nåt fel på mig..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-05 22:31
    Ammar inte.

• Svar på tråden Har ännu inte fått mens 18 mån efter förlossning
  • äiti

det ärnog inget fel på dig det brukar dröja innan den kommer
    och vissa andra får den ganska snabbt efter en grav

• Anonym

min e inte heller tillbax, jag ammar och dottern är 10 1/2 månader.
    var e min mens tro??
    Förra gången kom den mkt snabbare tillbaka och jag ammade då med fast "bara" till 8 månader.

Undra när man ska börja oroa sig???

• äiti

min kom en månad efter avslutad grav

• Anonym (var är den?)

Jag ammar inte...

Jobbigt att inte ha mens, man blir ju nojig och måste grav-testa stup i kvarten i fall jag blivit gravid trots att vi använt kondom. Inte läge för fler kids just nu.

Dessutom SKA man ju ha mens så man vet att kroppen funkar som den ska.

• Anonym (orolig)

Min mens har inte kommit heller på 2 månader snart.

Är inte gravid för då måste man väl ha samlag=)

Fick barn för snart 1 år sedan har haft mens innan helt plötsligt kommer den inte.

Är överviktig men det har jag varit hela tiden.

• Anonym

Har du pratat med MVC ännu? vad säger dem?

Jag har inte heller fått mensen ännu, dottern är 10 1/2 månad. Jag ammar ganska mkt fortfarande. (jag är samma anonyma som skrev under #4).

Jag börjar med bli orolig!!!

• Mulle Meck

Hej!

Min mens har också strulat en del sen jag fick mitt tredje barn. Kom tillbaka som ett brev på posten 1 månad efter avslutat ammningen och även månaden därpå men blödde i minst 10 dagar floder. Nu var min mens nästan en månad sen och har gjort ett antal grav-test för man undrar ju vad som är på G. Blev så glad i går morse när tant röd kom ( inget man längtar till i vanliga fall). Men som sagt den kan nog hoppa lite efter graviditet samt ammning.

• Anonym (var är den?)

nix, den har inte kommit ännu.. Fast jag inbillar (?) mig att jag har lite mensont i magen idag. Kanske startar systemet sakta igång igen!
    Mvc säger att jag ska vänta ett tag till. De verkar inte kunna göra nåt åt det och det känns som om de inte anser att det är nåt problem.. De tycker jag kna börja med p-piller igen men jag vill veta att kroppen funkar normalt innan.

• Anonym

jag #9 fortsätter...
    jag har ätit mini-piller sen dotterna va ca 4 månader, kanske därför inte mensen kommer....?... eftersom jag innan graviditeten inte fick mens alls med dem mini-piller-sorten.

• Anonym

Jag slutade helamma när sonen var 6 månader. Idag är han 8 månader och jag har fortfarande inte fått tillbaka min mens än. Men i 3 dagars tid har jag haft fruktansvärt ont i magen, så ont så det har varit behagligast att sitta eller ligga ner, tanken slog mig att de kanske är mensen som är påväg. har ju nästan glömt bort hur mensvärk känns då man inte haft någon sedan man blev gravid, å de va ju ett tag sedan =P

• Anonym

Min mens kom tillbaka ganska exakt 20 månader efter förlossningen. Hann också vara orolig ett tag innan... Du ska se att din med kommer snart

• Anonym (var är den?)

Ja, då finns det hopp! Även om det nu är 20 mån +3 dagar! Har faktiskt sista dagarna känt pyttelite mensvärk (kommer knappt ihåg hur det känns) och fick för mig att jag hade ägglossningsliknade flytningar härom dagen. Så den kanske kommer snart!

Svar på tråden Har ännu inte fått mens 18 mån efter förlossning