• Annen81

    Åderbråck

    Är i vecka 36 och har under de sista veckorna fått mer och mer åderbråck. Mitt högra ben ser riktigt hemskt ut med blå-aktiga strimmor och det blir fler för varje vecka som går. Kommer dessa att försvinna någon gång eller kommer jag få dras med dem resten av livet? Finns det något man kan göra för att undvika att de uppkommer?

  • Svar på tråden Åderbråck
  • ummAmira

    Japp stödstrumpor är jättebra men om du har mkt vatten i benen kommer det strama riktigt ordentligt när du pressar på dig dom,så mitt råd skulle vara att bara ha dom under den tiden du är mest aktiv,tex om du fortfarande arbetar.Mina har tyvärr inte gått bort så dom du fått försvinner nog inte..men sen beror det på hur ljus man är i hyn också.

  • ummAmira
    Annen81 skrev 2009-04-04 23:37:29 följande:
    Det ska jag testa! Var köper man sådana billigast?
    hmm vet inte billigast men på apoteket finns det oftast.
  • Fleur de Tease

    Tyvärr är det så att de man får på benen har en tendens att stanna kvar även efter grav och sedan bli värre för varje barn.
    Fick mina vid förra graviditenen men de har kännts mycket bättre då jag inte är gravid, och de jag fick i underlivet de försvann helt och jag hoppas att de inte dycker upp i den här graviditeten igen. för de var verkligen smärtsamma.

    Det bästa du kan göra för dina ben är att köpa stödstrumpor har köpt mina på både på apoteket och twilfit.

    Jag har förövrigt redan startat en benfond då man kan för 8000-15 000/ben få dem bortopererade privat. Tyvärr har de flesta landsting slutat med denna operation då den ses som kosmetisk.

  • Weetzia
    ummAmira skrev 2009-04-04 23:29:57 följande:
    Japp stödstrumpor är jättebra men om du har mkt vatten i benen kommer det strama riktigt ordentligt när du pressar på dig dom,så mitt råd skulle vara att bara ha dom under den tiden du är mest aktiv,tex om du fortfarande arbetar.Mina har tyvärr inte gått bort så dom du fått försvinner nog inte..men sen beror det på hur ljus man är i hyn också.
    Om man har mycket vätska är det ÄNNU viktigare att ha stödstrumpor på sig. Dra på dem innan du kliver ur sängen och ta inte av dem föränn du lägger dig igen.
  • Ailie

    Jag fick mina på låren med mitt andra barn redan i v15 ungefär.. men det har  "Peppar peppar" inte blivit SÅ mycket värre än vad jag trott att det skulle bli, är i v35 nu....  jag klarar inte av stödstrumpor, dom är ju hemska och sitter åt som ett korvskinn och jag får utslag på hela benen av dem... så jag har kört utan, och håller tummarna att dom försvinner någorlunda efter BF .... annars får sambon tatuera över det fula ;)


    ♥ Axel å bebis ♥
  • MizzPiggy

    Fråga : kan man tatuera över Åderbråck? Jag undrar

    Då jag tyckte nig läsa någons svar om att dennes sambo annars skulle få gadda över dem, jag har tunna ytliga kärl som ser ut som spindel nät typ , alltså inga "blå korvar" , men tatueraren jag rådfrågade var osäker på om de blir bra att tatuera över sådana? Jag vill gärna "bli av med dem" så man kan gå i kjol igen...

  • Lyckligajag78

    Man ska nog inte tatuera över åderbråck, är nog inte så bra, blir nog inte så bra. Har man problem med dem kan man få läkare att skriva ut. Jag kommer att få 3 par betalda av landstinget har problem med ena benet. Klass 2 så det kan bli varmt i sommar men fördelar överväger nackdelar så man inte får problem i framtiden mer än man måste!!

  • tvåtillfyra

    Jag vet hur du känner dig, väntar mitt andra barn och den här gången har jag fått massor av åderbråck på vänstra benet. jag hittade billiga och snygga stödstrumpor på nätet som jag beställde hem. tror att det hette mediconline.se Dem flesta brocken försvinner nog efter förlossningen men kanske inte alla. känner mig lite som en gammal gumma med de här benen just nu

  • evelinaborneling

    Åderbråck går att få bort på en vårdcentral MEN kostar omkring 20.000. Min mamma hade FULLT av hemska åderbråck som idag är borta och benen är superfina. Kanske kostar det olika mycket beroende på HUR mycket åderbråck man har.

    Använda stödstrumpor, rör på dig!

    Dock hjälper det inte alltid. Jag är 173 lång, väger normalt sätt ca 62 och som höggravid 69 och mina ben ser inte helt fina ut denna sista graviditet. Jag tror att ärftlighet även påverkar åderbråcken.

       

  • MizzPiggy

    Jag kan nu glatt meddela att mina ytliga blodkärls som såg ut som blåmärken gick alldeles utmärkt att tatuera över! Inga problem alls :) och mkt billigare än laser ;)

  • Lyckligajag78

    Läste om Varesil mot åderbråck som ger pengarna tillbaka garanti. Man kan ju iaf test innan man gör något mer radikalt. Benet är ju inte för vackert nu men förhoppningsvis går det tillbaka iaf lite grannObestämd

  • saragunnarsen

    För er som inte vill tatuera över eller betala flera tiotusentals kronor för behandling så finns det en bra produkt som heter skinroller kropp som kan ta bort åderbråck! Jag har en länk här på skinroller kropp den kommer garanterat att ta bort dina åderbråck !!!

  • saragunnarsen
    evelinaborneling skrev 2012-06-07 21:19:07 följande:

    Åderbråck går att få bort på en vårdcentral MEN kostar omkring 20.000. Min mamma hade FULLT av hemska åderbråck som idag är borta och benen är superfina. Kanske kostar det olika mycket beroende på HUR mycket åderbråck man har.

    Använda stödstrumpor, rör på dig!

    Dock hjälper det inte alltid. Jag är 173 lång, väger normalt sätt ca 62 och som höggravid 69 och mina ben ser inte helt fina ut denna sista graviditet. Jag tror att ärftlighet även påverkar åderbråcken.

       


    Det finns Skinroller kropp som kan ta bort det för bara 500kr e-dermastamp.se/index.php&path=60&product_id=51
Svar på tråden Åderbråck