• Tant JS

Gravida i Haninge/Skogås/Farsta omnejd finns ni här?

Hej !

Vi ska få vårt första barn i oktober och kommer gå hemma hela graviditeten då min arbetsgivare inte kan omplacera mig ( jobbar som ordningsvakt) så nu letar jag med ljus och lykta efter någon/några som är i liknande situation eller som helt enkelt också bor i området, alltid kul om man hade någon och fika med eller träna eller dyl... Så finns det några här ?

• Svar på tråden Gravida i Haninge/Skogås/Farsta omnejd finns ni här?
  • rakel2

hej, gör det nått att det är det andra barnet man väntar?

• Tant JS

haha sjävklart inte :) När du du ha ? Är du också hemma om dagarna ?

• rakel2

hej hej, var på ul idag.....var i vecka 10+1 så den 2 november är det beräknat..... med enligt mina egna uträkningar skulle jag vara i v 9+6 och då skulle jag vara beräknar 4 nov. så jag tippar på någon stans där i mellan..ler.....när ska är du beräknad?

nej jag är inte hemma, men jag jobbar oregelbundet så jag har lediga dagar i veckorna.....

• Tant JS

Åhh va myisgt med UL :) En annan hade en klant till barnmorska som hade skrivit upp fel tid till läkaren så jag missade mitt tidiga UL. Det är det tre veckors väntetid till läkarna via MVC i Haninge så jag fick snällt åka till Ultraljudsbarnmoskorna i Liljeholmen och betala mitt UL själv. Men det var det värt, super trevlig personal och så fick jag ju min liten inspelad på DVD :)

Ska göra mitt UL i vecka 18 hos dem också, kunde tydligen få välja det om man ville.

Hmmm funderar på att byta min barnmorska , har du fåttt någon bra på MVC ? Tycker hon är slarvig och har verkligen ingenting gemensamt med henne.
    Vart bor du föresten ? En annan bor för tillfället i Tungelsta men ska flytta till Vega/ Haninge i juni .

Ahaaa 2 november då borde jag få min innan dig, den 19 oktober är det beräknat för oss :)

• rakel2

jag bor i skogås,

jag hade en jättebra mvc förra gången i södertälje.....men det blir ju en väldigt lång bit för dig....denna gång går jag på spec. mödravåden på huddinge pga hälsoskäl.....där har jag bara träffat läkaren än så länge...och hon är jättebra.....ska till bm senare i graviditeten....när kontrollerna är tätare......jag gick där sist oxå på slutet.....och dom är super bra där.....så jag har ingen koll på bra bm förutom på mamma mia inne i stan...där min kompis gick.....

men en sak är säker att du ska byta om du inte är nöjd....blir mycket bättre för er då.....

ja det var supermysigt med ul. men eftersom det bara var ett ul för att konstatera att jag var gravid så fick man inga bilder....utan det får man på det ul som är i vecka 18. Med ines fick vi bilder tre gånger....på de tre sista ul. innan bf. mot slutet var jag tvungen och göra flera ul.

så hur mår du och bebben annars då?

• Tant JS

Jag gjorde också UL för att konstatera att jag var gravid men fick endå både bilder och inspelad DVD på en liten som sparkade och levde rövare :) Var då i vecka 8 eller 9 tror jag ..

Jag har mått ritkigt dåligt, övervägde på allvar att göra abort ett tag, mellan vecka 7 och 10 så spydde jag ca 20 gånger per dag fick inte ens behålla vatten, och två av de veckorna var jag och gubben på smekmånad :( Sådär kul, vi trodde att vi skulle få lägga in mig, gick ner 5 kg på en vecka :( Orkade knappt stå upp i slutet.
    Men nu har det börjat vända spyr sådär varannan dag och mår bara lite små illa hela tiden men det kan jag absolut stå ut med, bara jag slipper spy.
    men liten verkar må bra och växer :)
    Var sjukskriven fram tills för en vecka sedna , sen fick jag klart från försäkringskassan att jag får havandeskapspenning hela graviditeten då jag är avstängd från jobbet för jag inte kan bära skyddsväst. Frågan är bara vad fasen ska man sysselsätta sig med den här tiden :(
    Blir väll och försöka träna nu när man mår lite bättre, men det kan man ju inte göra hela dagarna :(
    Hur mår du och din lilla ?

• AnnaRezia

Jag bor i Vendelsö och ska ha mitt andra barn i augusti
    Min bm i Handen heter Lisa och är bra tycker jag, så henne kan jag rekomendera.
    Jag jobbar för tillfället men hoppas på ledighet från och med midsommar.... jobbar inom vården och har sökt HP.

• Tant JS

Åhh va kul att du också har hittat hit :) Den där Lisa lät ju bra har en Eva som jag inte har någon som helst personkemi med :( Ska ringa till Handens MVC och försöka byta barnmorska!!

• AnnaRezia

Ja gör det, det är nog inget ovanligt för dem. Hur mår du annars då, har ilamåendet släppt?

Svar på tråden Gravida i Haninge/Skogås/Farsta omnejd finns ni här?