• KriSan

När började ni ge pure,gröt mm

När EXAKT började era bebisar att äta pure,gröt från fyra månader... Var det PRICK på dagen fyra månader eller någon vecka innan? Eller rent av någon vecka efter..
    Känns som att min tjej inte är nöjd med vad hon får (amning plus ersättning ett par gåpnger om dagen) och det är 9 dagar kvar till hon blir fyra månader...Men vågar ju inte ge om det är allt för tidigt.

Mirakel 1: -98 , Mirakel 2 : -99 och Mirakel 3: -08
  • Svar på tråden När började ni ge pure,gröt mm
  • Mammiz84

Min lill pöjk fick mango pure när han var prick 4 månader, sen har jag provat gröt men va ej populärt =) Man kan låta dom prov smaka de gör inget ;)

• queenofangels

började med potatispure prick på den dagen hon blev 4 månader. de va för hon sla vänja sig vid mat, min mjölk börjar ta slut.

• Tinkerbelle

Vi började med allt lite innan den ålder som stod på paketet. Gröt och pure började vi med runt 3½ månad. 5-månaders burkar betydligt tidigare eftersom Lillan tyckte att 4 mån pureerna var urtrista, mycket bättre med mat som smakade något. Spelar inte så stor roll!

(¯`°?.¸ ღ♥ Vår Älskade Tyra 14 feb 08 och Elliot 13 feb 09 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • marlenew

Vi gav vår lilla son banan redan från 3 1/2 månad, men bara litegrann. Pureer och gröt började vi med i måndags, då var han 4 månader och 2 dagar. Tror inte att det är någon fara om du ger ditt barn lite gröt om hon snart är 4 månader :) Det är ju bara några dagar det handlar om :)

• Angelfalls

vid 3 månader och tre veckor fick min lilla prova lite

• Yla

Mina tvillingar har ätit gröt sen dom var 2½ mån ca... Dom på bvc tyckte att de var ok, för dom va så pass stora. Sen äter dom majs välling nu oxå och dom är bara 4 ½ mån och oxå de på bvc´s rådan. (vällingen är från 6 mån) och det fungerar utmärkt!
    Potatis fick dom vid 3½ månader och nu har dom även ätit kalvpure, inge vidare gott i deras smak kanske men man måste ju börja nån stans...

Svar på tråden När började ni ge pure,gröt mm