• lovas

Oregelbundna värkar, hur länge?

Min slempropp har lossnat från och till i 4 dagar nu och jag har haft oregelbundna värkar i snart två dygn. Hur länge ska jag behöva gå omkring såhär innan det verkligen händer nånting? Jag är trött på att vänta och vill ha ut bebisen nu! Bf+3

• Svar på tråden Oregelbundna värkar, hur länge?
  • LillYmer

Har exakt samma dilemma, är inne på andra dygnet och bf+4 idag. Förvärkarna gör ont.

Det är bara att härda ut och vänta. Blä.

• Alisias mamma

Här är en till i samma sits. Är också på bf+4 idag, men mina förvärkar började för för mer än 3 dygn sen och har hunnit in till förlossningen o fått de stoppat en gång. Men de började igen 8 timmar efter jag tagit tabletterna+sprutan. Undra hur de tycker man behöver gå såhär? Blir ju slutkörd innan det hela egentligen börjat..

• Alisias mamma

Undra hur Länge de tycker man behöver gå såhär ska det stå!

• LillYmer

Nu har jag iaf fått en brunaktig slemblandad flytning så jag antar att det är lite slempropp + blod så nån nytta gör väl värkarna iaf.

Bara att vänta på att dom ska ta i lite tätare.

• Spexig

Jag gick med oregelbundna värkar i lite över två dygn innan de blev regelbundna. Hade jag fått göra om den förlossningen hade jag åkt in tidigare än så och begärt smärtstillande, för det är ohyggligt jobbigt att föda barn när man inte sovit på över två dygn.

Så det är mitt tips till dig, åk in och be om epi eller nåt, så du får sova.

• Allra käraste min

Har gått med förvärkar sedan i fredags kväll. Slemmisen började släppa i onsdags och mer under fredagen. Värkarna kom tätt och var regelbundna igår men det bedömdes ändå bara vara förvärkar. Idag tänkte jag ut och ta en promenad men jag har svårt att gå eftersom värkarna kommer tätare då. Var och lämnade dottern på dagis i morse och det var jobbigt, men å andra sidan gör jag allt för att det ska komma igång på riktigt nu. Längtar sååå efter bebisen! Har BF i morgon.

• lovas

Jag var till bm och gnällde idag. Jag ska få åka och övernatta på förlossningen inatt. Det ska bli sjukt skönt att få sova. Jag hoppas kroppen bestämmer sig för föda barn sen :)

Svar på tråden Oregelbundna värkar, hur länge?