Känslig 5,5-åring
Vi har nog problem eller jag vet inte. Vår 5,5-åring får man inte säga något till han blir jätteledsen och tar allt fel. Han gråter för lilla minsta. Så fort någon påpekar något tar han allt fel och blir arg och ledsen.
Han tycker inte om att gå och träffa nya människor utan sitter alltid med oss då, man får verkligen puscha på honom för att han ska vara med på tex judon som han verkligen vill gå på. Ursäkten är då att han inte känner någon.
Igår när vi var ute så lekte han med några grannbarn, därefter kom en till granne dock 3 år äldre än honom och då går vår pojke och sätter sig vid sidan om och tittar på. Alltid är det så här.
Han råkade skrapa sig på benen och armarna också igår det syns inte han grät så hysteriskt i flera timmar in på natten att han skakade och sa att han fick ont i magen. Han får uppmärksamhet av oss och vi försöker göra det bästa av situationen men vi kan inte föra ett vuxet samtal som tex att jag sa att han blivit smal efter maginfluesan, han åt så han fick ont i magen på dagis och blev så ledsen för att de påpekade det att jag fick ta hem honom.
Det verkar ligga i hans natur att oroa sig för allt trots att han är så liten, orolig och tror att ingen tycker om honom som han säger jämt bara för att man ska uppmärksamma honom!
Ge oss lite råd och tips tack! Jag älskar honom mest i hela världen!! Är era barn också så här känsliga...