• Lilith74

Vilka strumpor till beige mockaskor?

Detta är en så töntig fråga... men jag har köpt ett par snygga slip-ins i ljus mocka med päls där man stoppar in foten (fuskpäls). Vad ska man ha för sockor till dem?
    Kommer att ha dem till byxor, undrar om man ska ha nylonsockor eller "riktiga". Vilken färg i så fall? Mycket av strumpan kommer att synas eftersom det är slip-ins. Jag har så dålig koll...

• Svar på tråden Vilka strumpor till beige mockaskor?
  • Nettan73

Jag skulle köra utan strumpor ett tag till, eftersom det är slip-ins o sen om det blir för kallt använda beiga strumpor.. Och jag skulle ha ljusa toppar till så att de matchar skorna..

• Lilith74

Aha, jag har haft dem utan men trodde det ansågs äckligt eftersom de är mocka? Jag tycker också att det är såpass mycket sommar fortfarande, men kände att pälsen motverkade sommarkänslan?

• Nettan73

Äh, slip- in är sommar, punkt. Men absolut inte äckligt!

Nylonstrumpor kan för övrigt vara svårt att ha i slip- ins då det blir halkigt o svårt att ha skorna kvar på fötterna.. Men om det funkar så kör på det!

• Jonna74

Hej!
    Jag skulle köra beige tunnare strumpor, men inte nylon får då kasar man lätt i pälsen...

Kram Jonna

• Slumraren

Det finns nylonstrumpor som har några duttar genomskinligt gummi under foten, så man inte glider omkring i skorna. Beige strumpor funkar också tycker jag.

Svar på tråden Vilka strumpor till beige mockaskor?