• Mareldsbarn

Färga eller slinga håret till blont. Kom gärna med tips ni som kan och ni som gjort det!

Hej! Har nu långt hår med cendrefärgat från grunden. Numera är håret i ljusbrunt med ljusa slingor i och jag vill för första gången i hela mitt liv blondera det.

Vad är då bäst? En massa massa blonda slingor? Eller färga håret blont? Jag vill inte vara vit-blond utan mer åt det ordenligt blonda hållet så det ändå ser lite naturligt ut.

Någon som vill komma med tips?

• Svar på tråden Färga eller slinga håret till blont. Kom gärna med tips ni som kan och ni som gjort det!
  • Bezzi

Hejsan jag byter hårfärg lite till och från och varje gång jag ska bli blond från brun så gör jag massa massa blonda slingor ca 3ggr med 3-4 dagars mellan rum. det funkar jätte bra för mig =) Lycka till

• ljuvliga

slinga håret. Tycker resultatet på håret blir naturligare och snyggare då

• Mareldsbarn

Tack för era tips! Tror att det lutar åt att slinga håret faktiskt. Eftersom det är första gången jag gör det och det är lite svårare att göra från mörkt till ljust än tvärtom så låter jag nog en frisör ta tag i det den här gången...

• frugourme

Jag brukar gå från cendre till väldigt platinablont utan problem. Mitt bästa tips är att göra helhårsfärgning, men gör det i två steg!Börja med att Ultrablondera dig (JHMood) Då blir du helt nerblekt, men lite guldgul och kanske lite dragning åt orange på några fläckar. Vänta ca 1 vecka så att håret får hämta sig lite. Då tar du JHMood pärlblond i ca 30 min. Resultatet blir naturligt blont (typ Amanda Jensen & Pink). Jättesnyggt och inte alls fjortisgulblont! Lycka till!

• ängel09

Jag skulle absolut bleka slingor i hätta. Har testat både att helt bleka håret och att slinga och kan säga att det ser ju bra mycket naturligare och fräschare ut att slinga. Men alla passar ju i olika...

Svar på tråden Färga eller slinga håret till blont. Kom gärna med tips ni som kan och ni som gjort det!