A-kassan, låter detta rimligt?
Min man är arbetslös, han tjänade ca 24 000 före skatt och nu får han ut 8400 kr akassa i månaden. Verkar det vara rätt? Jag(vi)är inga mattegenier, men verkar det inte vara på tok för lite?
Min man är arbetslös, han tjänade ca 24 000 före skatt och nu får han ut 8400 kr akassa i månaden. Verkar det vara rätt? Jag(vi)är inga mattegenier, men verkar det inte vara på tok för lite?
Vilken a-kassa är han med i? Hur länge har han varit med?
Maxtaket på a-kassan är 618 kr om dagen. Dvs ungefär en lön runt 18 000. Har man en högre lön så har en del a-kassor en inkomstförsäkring som man kan teckna så att man verkligen får 80% av lönen.
Han har fd arbetskamrater som är yngre, har jobbat kortare tid och ändå får ut över 10 000.
*puff*
Kan ju ha nåt med antalet dagar som är inlämnade oxå.
Jo om det är en brytning just den månaden som gör att det är mindre dagar så får man väl ut mindre. Det kanske styr till sig när han väl är inne i systemet? Utgick ifrån att han nyss börjat stämpla?
Tyvärr så verkar det rimligt, har ungefär samma lön och fick ungefär ut så oxå, dock är taket hos min a-kassa 680kr/dag så jag fick ut 9500kr efter skatt!
Är arbetskamraterna med i samma a-kassa? Jämför ni med utbetalning från samma kalendermånad?
GS har ett tak på 680 kr per dag och betalar endast ut 5 dagar per vecka. För februari innebär det 20 dagar gånger 680 kr = 13600 kr brutto vilket inte ger mer än knappa 9000 kr netto.
Och glöm inte att man startar sin arbetslöshet med 5 dagars karens om man blir uppsagd. Med maxtak så borde din man få ut runt 11000 i månaden efter skatt beroende på var han bor i landet
Staketpiss
Hur menar du med att ens akasseersättning beror på vart man bor?