• Litchi81

Bra och dåligt om Emmaljunga edge duo

Nu har vi gett oss in i vagn-djungeln!
    Vi har fastnat för en Emmaljunga Edge duo, men innan vi fattar beslutet att det blir en sådan så vill jag gärna höra vad ni som har/har haft den vagnen tycker.
    Bra och dåligt?

• Svar på tråden Bra och dåligt om Emmaljunga edge duo
  • Strawbaby

Vi har haft en sådan till vår son sedan han föddes (han är 18 månader nu) och är jättenöjda!

Kanske inte den smidigaste shoppingvagnen, men vi kanske åker till köpcentrat varannan månad. Istället fungerar den utmärkt vid våra dagliga promenader och klarar alla väglag. Vi har det vanliga chassit och det är inte så tungt. Vår son sover alltid middag i vagnen och den är rymlig och ombonad och det uppskattar vi!

• J1983

Har en sådan. + är att den tar sig fram överallt, särskilt i snöiga väglag som det varit här då jag använt vagnrn - att den är ganska stor och tar oerhört mycket plats i bilen, trots att vi har en saab kombi.

• Aprilia

Jag har haft en sådan med spoerchassit till mina båda barn, och det är världens bästa och mysigaste vintervagn, eller ja även på sommaren för liggdelen är verkligen kanon ombonad och sen en platta i ryggen man kan fälla upp. Sen tykce rjag den är finare än tex brio.

Däremot avskydde jag sittdelen, barnet bara halkar ner och den är stor och hård för det lilla barnet (säker ok för en 1-åring). Ett till minus är ju att den är ganska tung och otymplig. Nästa gång vi ska ha vagn blir det med svängbara framjhul men då får man ju tyvärr inte en sån där supermysig liggdel

• Dofilus

En helt underbar vagn. Inget att klaga på alls. Smidigt med teleskophandtaget och ett plus att det är rejäla hjul och inga "kundvagnshjul" som bara funkar på asfalt.

• Aprilia
    Dofilus skrev 2009-04-05 21:30:58 följande:
    En helt underbar vagn. Inget att klaga på alls. Smidigt med teleskophandtaget och ett plus att det är rejäla hjul och inga "kundvagnshjul" som bara funkar på asfalt.
    Svängbara hjul behöver inte innebära att det är "kundvagnshjul", finns även vagnar med lufthjul som har svängbara hjul
  • Dofilus

Aprilia: Jo visst. Men de enda tillfällena då svängbara hjul är en fördel är väl inne i affärer. Om man är ute och går, och då speciellt där det är lite sämre underlag så borde svängbara hjul inte vara lika "riktningsstabila".

• Martina 76

Kanonbra vagn tycker jag! Min son är 2,5 år och vi har i stort sett bara använt denna vagn hittills. Vi har en sulky också, men jag föredrar den stora vagnen ändå. Bra lastutrymme och bekvämt och gott om plats för min pojke att sitta.

• Sandra86

Den är mycket bra..har en till salu nu!!!

• Dolce

Duo Edge - Bra allround vagn men ja tycker den e lite stor som sittvagn...

En vagn jag älskat och skulle rekomendera e Teutonia timmy en lätt fin liten vagn med en lift går den nog utmärkt att använda redan från födseln men eftersom den e framåtvänd skulle jag bara köpa en timmy om jag skulle få barn under våren/sommaren.

Har gått igenom en hel del vagnar till mina barn. Just nu har jag en PT syskon vagn men ja saknar min timmy den va så lätkörd och smidig.

Lycka till med barnvagns köpet!

Svar på tråden Bra och dåligt om Emmaljunga edge duo