• Double the joy

Medlemskap i Svenska tvillingklubben

Blev inspirerad av en annan tråd så nu undrar jag  hur många som är medlemmar i Svenska tvillingklubben.
    Ni som är medlemmar har ni nytta av den och på vilket sätt?
    Ni som inte är medlemmar varför är ni inte det?

Tack för svaren
    DTJ

♥¸.?°´¯) ♥Double the joy and two times the pleasure♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Medlemskap i Svenska tvillingklubben
  • andra och tredje

Hej!
    Vilken rolig tråd, funderade på att gå med när jag var gravid men sen har jag inte haft en tanke på den.
    Såg den andra tråden och det verkar inte som jag missar nått=)

• MuffinCake

Vi är medlemmar (gick med när jag var gravid och medlemsskapet löper 1 år), men jag kommer inte att förnya vårt medlemsskap.

Tycker inte att det gett mig någon information alls som jag inte har kunnat söka mig till helt gratis på nätet eller slå upp på närmsta bibliotek.

Både infopärmen och dvd´n om tvillingar tyckte jag var dessutom var förlegade.
    Filmen måste ha varit minst 10 år gammal och alla talade norska

Hemsidan är inte heller någon hit enligt mig, verkar uppdateras väldigt sällan och det är nästan ingen aktivitet alls på forumet.

Sen tycker jag att det är krångligt att behöva logga in varje gång man vill läsa nyhetsbrevet och tidningen.
    Jag missförstod nog det där med tidningen, trodde den skulle komma hem i brevlådan.

Spar pengarna och lägg dem på nåt roligare än att gå med i tvillingklubben är mitt råd!

Max och Hannah - mina mirakel
  • vavi

jag kollade upp tvillingklubben när jag var gravid, men fick intrycket av att det bara var dyrt och snobbigt, så jag avstod och ångrar mig inte.

• Mini Pantern

Kan inte svara då jag HAR varit med men är det inte längre. Gav mig absolut ingenting.

Stolt 5-barnsmorsa som sköter sig själv och skiter i andra
  • krost

Vi är med - men kommer att avsluta medlemskapet när det är dags att betala i höst. Det har inte gett oss någonting!!

Vi fick en pärm med kopierat material som vi lika gärna kunde fixat själva. Filmen som var med var förlegad och på norska. Dessutom blev man bara skrämd av innehållet - det var fokus på allt som kan gå fel. Inför år 2 skulle man få en informativ plansch - ok, tänkte vi, vi är kvar ett år till. Planschen som man fick är samma som alla får av BVC - d v s nåt man får gratis. I övrigt är det skitdåligt nyhetsbrev som du måste logga in till för att kunna läsa (vilket är jobbigt då jag inte har vår inloggning i huvudet).

Det enda positiva vi har fått ut av klubben är rabatten på dna-test hos Dynamic code.

Mitt råd är att söka information själv och att ta hjälp av andra tvillingföräldrar. Lägg hellre era pengar på annat.

• Double the joy

Intressant info. Det verkar rätt tunt med positiva tankar/refarenhet av tvillingklubben. Konstigt att något sådant inte kan fungera. Vi är ju rätt många här som tar hjälp av varandras tankar och erfarenheter så det hade ju varit roligt om något strukturerat (som tvillingklubben borde vara) hade fungerat och som vi kunde haft nytta av. Tänker defenitivt inte gå med efter denna infon.
    Kram alla tvillingföräldrar

♥¸.?°´¯) ♥Double the joy and two times the pleasure♥¸.?°´¯) ♥
  • mammamutilltre

Jag blev medlem innan mina tvillingar kom men tyckte inte det gav mig nåt bara kostade pengar så jag gick ur efter ett år ungefär..

• timri

Gick med i Tvillingklubben när jag var gravid, men det infomaterialet gav inte så mkt alls tyckte jag. Var medlem något år sedan gick jag ur.

• Tre skorpioner
    MuffinCake skrev 2009-04-05 21:06:36 följande:
    Vi är medlemmar (gick med när jag var gravid och medlemsskapet löper 1 år), men jag kommer inte att förnya vårt medlemsskap. Tycker inte att det gett mig någon information alls som jag inte har kunnat söka mig till helt gratis på nätet eller slå upp på närmsta bibliotek. Både infopärmen och dvd´n om tvillingar tyckte jag var dessutom var förlegade. Filmen måste ha varit minst 10 år gammal och alla talade norska Hemsidan är inte heller någon hit enligt mig, verkar uppdateras väldigt sällan och det är nästan ingen aktivitet alls på forumet. Sen tycker jag att det är krångligt att behöva logga in varje gång man vill läsa nyhetsbrevet och tidningen. Jag missförstod nog det där med tidningen, trodde den skulle komma hem i brevlådan. Spar pengarna och lägg dem på nåt roligare än att gå med i tvillingklubben är mitt råd!
    Har också varit medlem och håller med i allt!!
    Kunde ha skrivit detta själv ;)
  • Little Ms Chatterbox

Är medlem men är bara för att på Baybyproffsen i Växjö får man 10% rabatt på allt som man handlar när man visar upp medlemskortet, det var bra just när man köpte vagnen och andra saker men kommer nog inte förnya medlemskapet nu när vi köpt alla stora saker. För själva medlemskapet är bara skit

Boken som man får med från tillingklubben, den skickade min BM till oss när vi fick reda på att det var tvillingar. All annan info har jag tyckt varit lättare att hitta på nätet, framför allt här på fl.

WOW! En ny Omega-3 & -6 tråd www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
  • Bedhead

Har varit medlem när ungarna var mindre och tjänade lätt in avgiften på köp-och-säljsidan.

• MuffinCake
    Zander O Cayenne skrev 2009-04-08 22:13:25 följande:
    Är medlem men är bara för att på Baybyproffsen i Växjö får man 10% rabatt på allt som man handlar när man visar upp medlemskortet, det var bra just när man köpte vagnen och andra saker men kommer nog inte förnya medlemskapet nu när vi köpt alla stora saker. För själva medlemskapet är bara skit Boken som man får med från tillingklubben, den skickade min BM till oss när vi fick reda på att det var tvillingar. All annan info har jag tyckt varit lättare att hitta på nätet, framför allt här på fl.
    Fast du får rabatten ändå - bara du talar om att du har tvillingar
  • Mazarin1

Gick med när jag var gravid - gick ur när det var dags för förnyelse. Gav ingeting....

• yttan

Jag var med under tvillingarnas första levnads år, men sen gick jag ur för allt var ju uppe i Stockholm så jag tyckte inte att det gav mig som bor på västkusten något särskilt mkt. Gick då med i GöterborgsTvillingklubb och fick mera information där ifrån samt mera kontakt med andra tvillingföräldrar på närmare håll.

Mamma till Patrik 040821 och Pia och Petra 050716
  • sacco

Hej på er!
    Medlem i tvillingklubben och inte heller positiv men ett bra tips kan jag dela med mig av. Varje gång jag handlar nåt "dubbelt" till våra tjejer så spelar jag lite dum och frågar om jag får tvillingrabatt eftersom jag är med i tvillingklubben. Trots att de flesta affärer inte har någon deal med tvillingklubben får jag ofta rabatt då jag ställer den frågan, har bla. funkat på polarn och lekia.

• jelena2

Jag har gjort som många andra - varit med första året! Men det var absolut INTE värt pengarna....

• Pico

Vi gick oxå med under graviditeten och fick infopärmen. Förnyade inte heller medlemsskapet, tyckte inte att det gav något alls!

Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Andrundrun

Har inte varit medlem. Finns så mkt tvillinginformation på nätet gratis!

Svar på tråden Medlemskap i Svenska tvillingklubben