• tvåprinsar

När räknas man som höggravid?

När tycker ni att man räknas som höggravid? Eller finns det nån bestämd vecka?

• Svar på tråden När räknas man som höggravid?
  • jessican

När gör man det då? På vissa ställen står det att man går in i trimester tre i vecka 27 och på vissa ställen är man bara i trimester två...

• maj09

Jag tror att det är de sista veckorna innan bf. Jag är i v. 33 och känner mig inte höggravid ännu. När magen står som högst i vecka 36 kanske?

• Popper

Trodde det var när man blivit på smällen och rökt en joint !
    Oppps va fel jag hade

• Cornbread

Jag är inne i tredje trimestern, men känner mig absolut inte höggravid än, vecka 29 här.

• gelemamman

jag tycker väl kanske att jag var höggravid sista månaden... Alltså typ från v36.

hade en kompis som sa att hon var höggravid i v 27 och det tycker jag då inte.

• Doriath

När man själv tycker det? Det är ju bara ett uttryck, knappast ett medicinskt sådant.

• Sol33

Jag är i vecka 29 och jag känner mig verkligen höggravid. Def. när jag går ur sängen och när jag skall knyta skorna ;)

• EliLeoMa
    Doriath skrev 2009-04-06 07:16:57 följande:
    När man själv tycker det? Det är ju bara ett uttryck, knappast ett medicinskt sådant.
    Skulle just skriva det. När man känner sig höggravid - är man det :D
  • Marielle 84

Jag känner mig höggravid, är i vecka 33. Men, mitt magmått motsvarar vecka 42, så kan nog inte bli så mycket större.

Mamma till Ian 040513, Nelly 071205 och gravid med bf 090526
  • Kia82

Ja jag har också hört att det är när man går in i tredje trimestern men det känns ju inte direkt rätt att kalla sig för höggravid innan vecka 30, iallafall inte enligt mitt tycke. Jag är i vecka 32 och känner inte att jag är "höggravid" än, kanske efter vecka 35-36 låter det mer logiskt, när man är nära att föda när som liksom.

• Dullidutt

Det stod förklarat i en av gravidtidningarna nyligen har jag för mig... Att det är man sista månaden. Har för mig det var from v 36, då det anses bättre att föda fram barnet än att stoppa värkarbetet om det skulle komma igång. 

Svar på tråden När räknas man som höggravid?