När räknas man som höggravid?
När tycker ni att man räknas som höggravid? Eller finns det nån bestämd vecka?
När tycker ni att man räknas som höggravid? Eller finns det nån bestämd vecka?
När man kliver in i trimester 3.
När gör man det då? På vissa ställen står det att man går in i trimester tre i vecka 27 och på vissa ställen är man bara i trimester två...
Jag tror att det är de sista veckorna innan bf. Jag är i v. 33 och känner mig inte höggravid ännu. När magen står som högst i vecka 36 kanske?
Trodde det var när man blivit på smällen och rökt en joint !
Oppps va fel jag hade
Jag är inne i tredje trimestern, men känner mig absolut inte höggravid än, vecka 29 här.
jag tycker väl kanske att jag var höggravid sista månaden... Alltså typ från v36.
hade en kompis som sa att hon var höggravid i v 27 och det tycker jag då inte.
När man själv tycker det? Det är ju bara ett uttryck, knappast ett medicinskt sådant.
Jag är i vecka 29 och jag känner mig verkligen höggravid. Def. när jag går ur sängen och när jag skall knyta skorna ;)
Jag känner mig höggravid, är i vecka 33. Men, mitt magmått motsvarar vecka 42, så kan nog inte bli så mycket större.
tycker man räknas som höggravid 30 dagar innan bf.
Jag har fått mina pojkar i v36 och v34 och har aldrig känt mig höggravid.
Bra jobbat att ha fått igång en tråd från 2009....
Ja jag har också hört att det är när man går in i tredje trimestern men det känns ju inte direkt rätt att kalla sig för höggravid innan vecka 30, iallafall inte enligt mitt tycke. Jag är i vecka 32 och känner inte att jag är "höggravid" än, kanske efter vecka 35-36 låter det mer logiskt, när man är nära att föda när som liksom.
Det stod förklarat i en av gravidtidningarna nyligen har jag för mig... Att det är man sista månaden. Har för mig det var from v 36, då det anses bättre att föda fram barnet än att stoppa värkarbetet om det skulle komma igång.
Här hittade jag den: http://www.viforaldrar.se/fraga-oss/graviditet/Nar-ar-man-hoggravid/