Hundnamn...
Skulle gärna vilja ha hjälp med fina hanhund namn som passar på en Dansk/svensk gårdshund!
Tack för hjälpen på förhand!
Skulle gärna vilja ha hjälp med fina hanhund namn som passar på en Dansk/svensk gårdshund!
Tack för hjälpen på förhand!
Jag tycker att "Fido" är ett kul hundnamn (inte många hundar som heter så heller)
Ja det är lite små kul... men jag tänker mig att "alla" heter så. Men så är det kanske inte? Många hundar har nog typiska barnnamn.
Om vi hade köpt en hanhund (blev en tik) så hade det nog blivit en Nisse.
På en katt är det nästan ännu bättre faktiskt
Jag tycker att Kingston är ett fint namn, dock lite "för" på en människa, därför tänker jag att om jag skulle skaffa en hanhund någon gång ska han heta det :) fast det passar kanske bättre på en stor grand danois eller en lejonhund än på en liten vovve, men det beror nog lite på personligheten också.
Annars är väl Morris inte så tokigt på en hund :)
Douglas tycker jag är häftigt, och Kenzo
Många fina förslag nu Ska skriva upp dom på listan! Men jag tar tacksamt emot fler!
Nisse och Kenzo gillar jag bäst än så länge.
Charlie
Nelson är också en favorit här.
vi har haft en hane som hette Ghost!
Franklin!
*hihi*
Buster!!
Är det en hane du ska ha?? hade våran Hera (äktenskapets gudinna) varit en hane så hade det blivit Eros som är kärlekens gud.. vi ville ha ett namn med betydelse o va e finare än kärlek o äktenska hehe.. svårt med namn..
Gonzo
En kompis till mig fick hem en d/s för ett tag sen. Den är 4 år gammal coh heter Baltasar - dock lystrar han enbart till "Balle"
Bengan gillar jag. Det ska jag nog döpa nästa hund till. Om det blir att ta en tik. :D
Boss
Har en mops som heter mopsan. Tycker det är lite kul med ras namn så varför inte Svedan?