• thisismylife0

Vad kan en weekendresa till Paris kosta?

Jag och min kille planerar en weekendresa till Paris i Maj/Juni. Hade tänkt torsdag-söndag. Men blir inte klok på sidorna där man kan söka på hotell och flyg. Får inte fram några priser. Är det någon som vet vad priserna kan ligga på om man väljer de billigaste alternativen? Såklart kan man inte säga ett pris så men du kanske kan skriva vad eran/din Parisresa kostade.

• Svar på tråden Vad kan en weekendresa till Paris kosta?
  • Mammut och Papput

www.travelstart.se/index.jsp

Vi bokade vår bröllopsresa till london (5 nätter) via travelstart. Det var enkelt och billigt. Vi bodde på ett stort hotell mitt i city för 300 kr/natt. Resan (flyg, SAS) och 5 nätter hotell gick på ca 8000 kr. Den lokala resebyrån skulle ha 15 000 kr!!!!!

Tyckte inte att hemsidan var så krånglig. Så prova, jag rekommenderar den!

• Fison

Vi åkte till Paris förra våren på bröllopsresa. Vårat hotell kostade ca 1500 kr/natt, det finns billigare och betydligt dyrare. Hotellet låg mitt i stan, rummet var litet men fräscht och badrummet var helt nyrenoverat. Jag hittade hotellet på
    www.hotels.se
    Läste mycket vad andra turister tyckte efter att de hade bott på de olika hotellen. Jag litar inte riktigt längre på vad hotellet skriver på hemsidan om standard osv. Vi bokade dock på hotellets hemsida, på så sätt slapp vi betala i förväg vilket man måste (?) om man bokar vi hotels.se.

Vi flög med Ryanair från Skavsta för ca 800 kr/pers tur och retur. Totalt tror jag att resan gick på 10 000 kr för 3 nätter, kunde säkert ha blivit billigare men eftersom det var bröllopsresa så åt vi riktigt fint (dyrt) några kvällar.

Paris var helt fantastiskt tyckte vi!

Svar på tråden Vad kan en weekendresa till Paris kosta?