Anonym (orolig) skrev 2009-04-06 08:46:30 följande:
ok..det är så hos er då..usch vad jobbigt..polisen behöver inte prata m personal och barn som ev kan ha sett nåt då.blir ju betydligt svårare när alla berörda gått hem.Jag vet ju inte vad alla heter som var kvar där då när han smet..nån kunde ju ha tagit honom..barnen kanske sett nån smyga omkring men inte tänkt på det.kanske kommit fram om polisen frågat. Nu var det ju inte så i det här fallet men ändå..kan ju hända även här.
Hos oss?
jag har ingen erfarenhet alls av problemet, jag tycker bara inte det är konstigt om en personal måste gå hem efter arbetsdagens slut. Om hon har barn som ska hämtas på förskola så måste hon ju gå. Så länge det finns annan personal kvar så är det väl ingen fara med att en går?
Och det kanske inte är så lätt att ge sig ut och leta heller för personalen, alla andra barn som inte har rymt måste ju ha personalen kvar hos sig också.
Ja, kontaktar man inte polisen om ett barn försvinner, det trodde jag! Nog klarar polisen av att kontakta berörda folk som har gått hem, det är ju deras jobb!
Antar att om ett barn försvinner så ringer man föräldrar, polis, chef och ser om någon personal kan komma loss och gå runt och leta, men det är ju inte säkert att det sistnämnda går.