• Kajsa86

Vad kostar en tvättmaskin (ca i elkostnad) per månad?

Någon här som satt in en toppmatad tvättmaskin i er lägenhet?

Vi funderar på att sätta in en toppmatad (begagnad) tvättmaskin som lite extra att tvätta barnkläder i. De stora tvättarna tar vi då självklart i maskinen i källarn.

Men nu undrar jag vad det kostar extra (ca) i månaden av att ha en tvättmaskin inkopplad? Vill ju inte att det ska gå på för mycket eftersom vi har tillgång till tvättmaskin i källarn. Bara att det skulle vara lite smidigt att ha en egen eftersom vi bor på tredje våningen.

Så lite tacksam över o veta hur er elräkning förändrades av att ni satte in en tvättmaskin (som ni då inte använder så ofta)?

• Svar på tråden Vad kostar en tvättmaskin (ca i elkostnad) per månad?
  • Pysselgalningen

Beror ju helt å hållet på vilken Energiklasss den har.

Vi har en som är A eller B klass och på våran lght (88kvm) 1 dator som tuffar på 24/7 samt en del lampor har aldrig varit över en räkning på 500:- och då tvättar jag ca 2-3maskiner 60grader och 3-4st 40grader per VECKA.

• Tecken

Jadu, det beror väl på hur ofta du ämnar tvätta och på vilket program?

• Kajsa86

Jag tänker väl mig kanske tvätta 2-3 maskiner per vecka. Som sagt barnkläder då. Oftast 40 grader. Men det verkar ju inte komma upp i skyhöga kostnader (flera tusen ) per månad? Kanske nån hundring max?

• LillaÄrtan

Jag tror nog inte du kommer märka någon mega-skillnad på elräkningen... Visst kostar det att tvätta men nu inte hur mycket som helst

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • Mrs Moneybags

Jag har inte märkt någon större skillnad ännu, men jag har inte heller superkoll på räkningarna..

Jag har en toppmatad smal tvättmaskin och kör den kanske 2-3 gånger per vecka. Gud vad livet har förändrats till det bättre av den!!

Svar på tråden Vad kostar en tvättmaskin (ca i elkostnad) per månad?